۴ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۴:۲۰
توقف تولید و بیکاری کارکنان شرکت خودروسازی «ولوو» و «رنو»
تحت تاثیر کرونا رقم خورد؛

توقف تولید و بیکاری کارکنان شرکت خودروسازی «ولوو» و «رنو»

کمبود برخی از قطعات خودرو از جمله نیمه هادی‌ها، سبب بیکاری بسیاری از کارکنان شرکت‌های خودروسازی ولوو، رنو، تویوتا و فورد می‌شود.

به گزارش بازار، گروه خودروسازی ولوو اعلام کرد به دلیل کمبود برخی از قطعات خودرو از جمله نیمه هادی‌ها مجبور به توقف تولید در سراسر خطوط تولید خود است.

طبق گفته کلیس الیاسون (Claes Eliasson) سخنگوی شرکت ولوو، کارخانه‌های این شرکت احتمالا در اروپا تحت تأثیر این کمبودها قرار خواهند گرفت. این موضوع تولید کامیون و تجهیزات ساختمان سازی در سایر نقاط جهان را نیز تحت تأثیر قرار خواهد گرفت. الیاسون گفت: کمی طول می‌کشد تا ما به مسیر اول خود برگردیم. این یک مسئله معمولی است که هنگام شروع مجدد در یک صنعت در جهان اتفاق می‌افتد. این نوع کمبودها برای برخی از قطعات وجود دارد و همچنین صنعت حمل و نقل را هم تحت فشار قرار می‌دهد.

هشدار شرکت ولوو در حالی داده می‌شود که به دنبال افزایش تقاضا برای استفاده از نیمه هادی‌ها برای وسایل خانه و محل کار در طی همه گیری کرونا بازار با کاهش این قطعات روبرو شده است. به گفته سخنگوی شرکت رنو هم کارخانه این شرکت هم در منطقه‌ای در نزدیکی پاریس به خاطر کمبود قطعات تولید خود را برای یک هفته متوقف کرده و در تعدادی دیگر از کارخانه‌ها در شمال فرانسه، اسپانیا، مغرب و اسلوونی توقف تولید داشته است. شرکت‌های خودروسازی دیگر و از جمله فورد و تویوتا هم از توقف خط تولید خود خبر داده اند. کمبود قطعات سبب بیکاری بسیاری از کارکنان این شرکت‌ها می‌شوند.

همچنین آتش سوزی هفته گذشته در کارخانه تولید نیمه هادی خودرو در ژاپن هم می‌تواند باعث ایجاد توقف‌های بیشتری برای صنعت خودروسازی جهان شود. بحران کمبود نیمه هادی‌ها ده‌ها میلیارد دلار به صنعت خودروسازی جهان آسیب وارد کرده است. ارزش سهام شرکت ولوو هم به میزان ۷.۸ درصد سقوط کرد که بالاترین میزان کاهش ارزش در یک سال گذشته بود.

کد خبر: ۸۰٬۴۱۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha