۴ فروردین ۱۴۰۰ - ۰۹:۲۵
شرمنده ایم در خصوص تامین نهاده برای تولید کنندگان گوشت
وزیر جهاد کشاورزی:

شرمنده ایم در خصوص تامین نهاده برای تولید کنندگان گوشت

ری- وزیر جهاد کشاورزی گفت: تولید میگو در کشور به بیش از ۴۲ هزار تن رسیده است.

به گزارش خبرنگار بازار،‌ کاظم خاوازی عصر سه شنبه در بازدید از زنجیره تولید مرغ تخم گذار شرکت رها مرغ فشافویه در شهرستان ری، که با حضور اسحاق جهانگیری، معاون اول رئیس جمهور برگزار شد اظهار داشت: طی سال گذشته به میزان ۸۵۰ هزار تن گوشت قرمز در کشور تولید شده بود و امسال این رقم به حدود ۸۸۸ هزار تن رسیده است.

خاوازی با بیان اینکه کشور ما به لحاظ تولید محصولات پروتیینی قدرتمند است، گفت:  امسال بیش از یک میلیون و ۲۰۰ هزار تن محصولات آبزیان در کشور تولید شده‌ و با وجود شیوع آنفولانزای فوق حاد پرندگان در روسیه، ترکیه و برخی کشورهای همسایه، تمام تلاش خود را برای سرکوبی این بیماری و جلوگیری از شیوع آن به کار بستیم و در این زمینه موفق عمل کردیم.

وزیر جهاد کشاورزی با اشاره به اینکه در تامین صد در صدی نهاده دامی مرغ هیچ مشکلی نداریم، افزود: در خصوص تامین نهاده ها برای تولیدکنندگان گوشت شرمنده هستیم.

وی در خصوص تولید میگو در کشور که در ابتدای دولت ۱۲هزار تن بوده است، عنوان داشت: تولید این محصول با ارزش امروز در کشور به بیش از ۴۲ هزار تن رسیده است و باید اعلام کنیم که در زمینه تولید مرغ و تخم مرغ بسیار مقتدر و موفق وارد عمل شده ایم چرا که عدم تولید مرغ و تخم مرغ خسارت چهار میلیارد دلاری به کشور تحمیل می کرد.

خاوازی با بیان اینکه در حال حاضر دو میلیون و ۵۵۰ هزار تن مرغ صنعتی در کشور تولید می‌شود، گفت: تولید مرغ سنتی و خانگی و ماکیان به دو میلیون و ۶۵۰ هزار تن رسیده که به طور کامل نیاز کشور را تامین می کند.

کد خبر: ۸۰٬۴۰۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha