۳ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۶:۴۷
اعزام و پذیرش ۲۰ میلیون مسافر در فرودگاه های کشور طی ۱۱ ماه
مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران اعلام کرد

اعزام و پذیرش ۲۰ میلیون مسافر در فرودگاه های کشور طی ۱۱ ماه

امیرمکری، رییس هیات مدیره و مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران با اشاره به اعزام و پذیرش حدود ۲۰ میلیون مسافر از ابتدای امسال تا پایان بهمن از کاهش ۴۶ درصدی مسافران فرودگاه‌های تحت مالکیت شرکت نسبت به مدت مشابه سال گذشته خبر داد.

به گزارش بازار به نقل از وزارت راه و شهرسازی، سیاوش امیرمکری با اعلام این خبر عنوان کرد: در پروازهای بین المللی فرودگاه های تحت مالکیت شرکت از ابتدای امسال تا پایان بهمن نسبت به مدت مشابه سال گذشته در نشست و برخاست ۸۱ درصد، در اعزام و پذیرش مسافر ۹۲ درصد و در ارسال و پذیرش بار و پست ۷۵ درصد کاهش وجود داشته است.

مدیرعامل شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران با بیان اینکه کل پروازهای فرودگاه های تحت مالکیت شرکت در این بازه زمانی نسبت به مدت مشابه سال گذشته در نشست و برخاست ۲۷ درصد، در اعزام و پذیرش مسافر ۴۶ درصد و در ارسال و پذیرش بار و پست ۴۶ درصد کاهش داشته است، افزود: در پروازهای داخلی فرودگاه های تحت مالکیت شرکت نیز نسبت به مدت مشابه سال گذشته در نشست و برخاست ۲۳ درصد، در اعزام و پذیرش مسافر ۴۲ درصد و در ارسال و پذیرش بار و پست ۴۰ درصد کاهش وجود داشته است.

به گفته وی در ۱۱ ماهه امسال در مجموع بیش از ۲۲۷ هزار نشست و برخاست انجام شد که طی آن نزدیک به ۲۰ میلیون مسافر اعزام و پذیرش شدند.

امیرمکری گفت: کل پروازهای فرودگاه های تحت مالکیت شرکت در بهمن ماه امسال نسبت به ماه مشابه سال گذشته در نشست و برخاست ۸ درصد، در اعزام و پذیرش مسافر ۳۷ درصد و در ارسال و پذیرش بار و پست ۳۰ درصد کاهش داشته است.

وی عنوان کرد: بهمن امسال حدود ۲۵ هزار نشست و برخاست در فرودگاه های کشور با جابه جایی حدود یک میلیون و ۹۶۵ هزار مسافر انجام شده است.

مدیرعامل شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران گفت: پروازهای داخلی فرودگاه های تحت مالکیت شرکت در بهمن ماه ۹۹ نسبت به ماه مشابه سال گذشته در نشست و برخاست ۶ درصد، در اعزام و پذیرش مسافر ۳۵ درصد و در ارسال و پذیرش بار و پست ۲۶ درصد کاهش داشته است. همچنین پروازهای بین المللی فرودگاه های تحت مالکیت شرکت در بهمن ماه ۱۳۹۹ نسبت به ماه مشابه سال گذشته در نشست و برخاست ۶۱ درصد، در اعزام و پذیرش مسافر ۷۴ درصد و در ارسال و پذیرش بار و پست ۵۴ درصد کاهش داشته است.

وی گفت: همچنین در کل پروازهای فرودگاه های تحت مالکیت شرکت در بهمن ماه نسبت به دی ماه در نشست و برخاست هشت درصد، در اعزام و پذیرش مسافر ۱۲ درصد و در ارسال و پذیرش بار و پست ۱۰ درصد افزایش وجود داشته است.

کد خبر: ۸۰٬۳۹۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha