۳ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۹:۴۱
نبود فضای مناسب کسب و کار مانع تحقق شعار سال است
وزیر اسبق بازرگانی:

نبود فضای مناسب کسب و کار مانع تحقق شعار سال است

آل اسحاق، وزیر اسبق بازرگانی درباره موانع تحقق شعار سال ۱۴۰۰ گفت: یکی از مهم‌ ترین موانع نبود شرایط مناسب برای فضای کسب و کار است و در واقع محیطی که تولید قرار است در آن شکل بگیرد مناسب نیست.

به گزارش بازار، یحی آل اسحاق با اشاره به شعار سال گذشته یعنی جهش تولید، گفت: اگرچه در بعضی از حوزه‌های اقتصادی مانند فولاد، پتروشیمی و برخی از خدمات فنی و مهندسی و همچنین امور زیربنایی در حوزه صادرات موفقیت‌هایی کسب کردیم اما جهش تولید و اقتصاد اتفاق نیفتاد.

وی ظرفیت‌های موجود در کشور برای رشد اقتصادی را بسیار خوب توصیف و اظهار کرد: برخی گمان می‌کنند جهش تولید یک شعار است اما حقیقت آن است که ظرفیت و شرایط اقتصادی کشور به گونه‌ای است که می‌توانیم جهش داشته باشیم.

وزیر اسبق بازرگانی به برخی از شاخص‌های اقتصادی کشور اشاره و عنوان کرد: از نظر موقعیت جغرافیایی در شرایطی قرار داریم که با ۱۵ کشور همسایه هستیم و این از نظر اقتصادی اهمیت دارد. این شرایط یک ظرفیت حدوداً هزار و ۲۰۰ میلیارد دلاری فراهم آورده است و در حقیقت این کشورها با یکدیگر این میزان تعاملات اقتصادی را دارند.

وی افزود: از ظرفیت هزار و ۲۰۰ میلیارد دلاری، ۳۰۰ میلیارد دلار برای ایران ممکن است که می‌توانیم آن را در تعامل اقتصادی با کشورهای همسایه کسب کنیم.

آل اسحاق نیروی انسانی ماهر و وجود منابع زیرزمینی و تأسیسات زیربنایی را از دیگر ظرفیت‌های کشور برای رشد اقتصادی برشمرد و اذعان کرد: متأسفانه حداقل استفاده را از مجموعه ظرفیت‌های موجود کشور نمی‌کنیم و به همین جهت به اهداف اقتصادی دست نمی‌یابیم.

وی در عین حال از محدودیت‌هایی که برای جمهوری اسلامی ایران وجود دارد گفت و اظهار کرد: در کنار مشکلات داخلی، تحریم‌ها نیز وجود دارند که مانع و محدودیتی در رسیدن به اهداف اقتصادی محسوب می‌شوند.

وزیر اسبق بازرگانی درباره موانع تحقق شعار سال ۱۴۰۰ گفت: یکی از مهم ‌ترین موانع نبود شرایط مناسب برای فضای کسب و کار است و در واقع محیطی که تولید قرار است در آن شکل بگیرد مناسب نیست و در این راستا ایران جایگاه ۱۲۰ را در دنیا و میان ۱۸۰ کشور جهان دارد که اصلاً رتبه خوبی برای تولید ملی نیست.

کد خبر: ۸۰٬۳۹۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha