۳ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۴:۴۷
۵ میلیارد تومان طرح آبخیزداری در زنجان انجام می‌شود
مدیرکل منابع طبیعی زنجان:

۵ میلیارد تومان طرح آبخیزداری در زنجان انجام می‌شود

زنجان- آقاجانلو، مدیرکل منابع طبیعی زنجان با بیان اینکه شهرستانهای زنجان، آب‌بر و ابهر سیل خیز هستند، گفت: طی سال جاری بیش از پنج میلیارد تومان طرح آبخیزداری در استان انجام می‌شود.

خلیل آقاجانلو در گفتگو با خبرنگار بازار با بیان اینکه یکی از مهمترین اولویت‌های اداره کل منابع طبیعی زنجان، توسعه و بهبود وضعیت آبخیزداری و آبخوانداری است، گفت: مردم در زمینه اجرای پروژه‌های آبخیزداری باید مساعدت لازم را داشته باشند. 

وی با بیان اینکه شهرستان‌های زنجان، آب‌بر و ابهر سیل خیز هستند، اظهار کرد: طی سال گذشته بیش از دو میلیارد تومان طرح آبخیزداری در شمال شهر زنجان انجام شد. 

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری زنجان گفت: طی سال جاری بیش از پنج میلیارد تومان طرح آبخیزداری در زنجان انجام خواهد شد و در شهرستان آببر هم طی دو سال گذشته بیش از پنج میلیارد تومان و در ابهر هم ۲.۵ میلیارد تومان طرح آبخیزداری انجام شده است. 

آقاجانلو تاکید کرد: کاهش سیلاب‌های فصلی، حفاظت خاک و تغذیه آب‌های زیرزمینی از اهداف مهم اجرای طرح‌های آبخیزداری است. 

 وی گفت: با اجرای طرح های آبخیزداری در استان سالانه بیش از ۶.۵ میلیون مترمکعب آب به ذخیره سفره‌های زیر زمینی اضافه می شود.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری زنجان ابراز داشت: طی سال گذشته برای اجرای هفت طرح آبخیزداری و آبخوانداری ۲۶ میلیارد تومان هزینه شد. 

کد خبر: ۸۰٬۳۶۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha