۳ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۳:۴۰
۱۴۰۰ کیلوگرم زعفران در لرستان تولید شد/ ثبت ۳برند جدید
مدیر صنایع تبدیلی و غذایی سازمان جهاد کشاورزی لرستان:

۱۴۰۰ کیلوگرم زعفران در لرستان تولید شد/ ثبت ۳برند جدید

لرستان- مرادی بیرانوند، مدیر صنایع تبدیلی و غذایی سازمان جهاد کشاورزی لرستان با اشاره به تولید یک‌هزار و ۴۰۰ کیلوگرم زعفران در استان، گفت: تاکنون سه برند ثبت شده که می‌توان به برند طلای سرخ، لاهور و نازنین اشاره کرد.

صید احمد مرادی بیرانوند در گفتگو با خبرنگار بازار اظهار داشت: سطح زیر کشت زعفران در استان ۴۲۰ هکتار است و در سال ۹۹، یک هزار و ۴۰۰ کیلوگرم زعفران در لرستان تولید شد که نسبت به سال قبل میران تولید زعفران رشد داشته است.

وی با بیان اینکه در بحث فرآوری زعفران بخش دولتی در این زمینه سرمایه‌گذاری نمی‌کند و تنها بخش خصوصی حمایت می‌کند، افزود: در بخش زعفران هر متقاضی یا سرمایه‌گذاری که به ما مراجعه کند مورد حمایت بخش دولتی قرار می‌گیرد و هیچگونه مانعی در این ارتباط وجود ندارد و حمایت ما هم با شرط و شروط است .

مدیر صنایع تبدیلی و غذایی سازمان جهاد کشاورزی لرستان عنوان کرد: برای توسعه کشت زعفران و گیاهان دارویی تاکنون سه جواز تاسیس و سه موافقت اصولی در این رابطه صادر شده است، دو موافقت با ظرفیت ۹۳ کیلوگرم و یکی دیگر با ظرفیت ۷۰ کیلوگرم است که پروانه بهره برداری دریافت کرده است.

وی بیان کرد: تاکنون سه برند در این رابطه ثبت شده است که می توان به برند طلای سرخ (یا یاقوت سرخ) برند لاهور و برند نازنین اشاره کرد که توسط بخش خصوصی برندسازی شده اند.

مرادی بیرانوند تصریح کرد: در رابطه با کشت زعفران آمادگی کامل داریم که از متقاضیان، سرمایه گذاران و در زنجیره‌های تولید یعنی در جاهایی که کشت زعفران انجام می شود، افراد را کمک و حمایت کنیم و کسانی که دارای کارگاه هستند، تسهیلات بانکی در اختیارشان قرار دهیم.

وی گفت: فراخوان هایی برای جذب سرمایه‌گذاران داده شده و بایستی مواد اولیه ای باشد که طرحی را ایجاد؛ تاکنون سه مجوز صادر کرده ایم که یکی منجر به دریافت پروانه بهره برداری شده است.

مدیر صنایع تبدیلی و غذایی سازمان جهاد کشاورزی لرستان اظهار داشت: برخی فضایی را ایجاد می‌کنند که زعفران با برند صادر نشده است و تمام این کالا به صورت خام فروشی است در حالی که اینگونه نیست بلکه علاوه بر خام‌فروشی، زعفران بسته بندی شده نیز صادر می‌کنیم.

وی افزود: هدف ما اشتغال، درآمد زایی، بازاریابی و معرفی محصول لرستان است؛ ما نه تنها در بخش زعفران که در بحث گیاهان دارویی و حبوبات نیز به افراد برای بحث برند سازی و فرآوری محصولات تسهیلات می‌دهیم، البته پرداخت تسهیلات فرآیندی زمان‌بر است و محاسبات خاص خود را دارد.

کد خبر: ۸۰٬۳۴۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha