۳ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۷:۵۳
تعدد و تکثر قوانین، یکی از موانع دست و پا گیر تولید است
کارشناس مسائل اقتصادی:

تعدد و تکثر قوانین، یکی از موانع دست و پا گیر تولید است

سجادی پناه، کارشناس مسائل اقتصادی تاکید کرد که ایران در حوزه تولید، مشکل منابع و سخت افزار نداشته و مشکلات ما تماما نرم افزاری است.

به گزارش بازار، مجید سجادی پناه مدرس دانشگاه و کارشناس مسائل اقتصادی در خصوص شعار سال به کلید خوردن طرحی برای جهش تولید اشاره و اظهار کرد: سال ۹۸ رونق تولید بود و سال ۹۹، جهش تولید و امسال نیز با نام تولید، پشتیبانی‌ها و مانع زدایی‌ها نامیده شده است.

وی افزود: در میان تمام شبکه‌های صدا و سیما، رادیو گفت‌وگو تا دیماه پای شعار سال گذشته حضرت آقا ماند.

سجادی پناه گفت: همه شبکه‌ها تا اردیبهشت و خردادماه وفادار می‌مانند و پای این شعار می‌ایستند و این شبکه ۴۶ برنامه اجرا کرد و بیش از ۸۰ نماینده و کارشناس تراز اول اقتصادی کشور را دعوت نمود.

وی ادامه داد: ما ابتدا به چیستی و چرایی جهش تولید پرداختیم و این مهم را تشریح کردیم که تولید به چه معناست.

سجادی پناه، اظهار کرد: وقتی تولید را در مفهوم می‌نگریم، به تولید کالا، خدمات و ایده می‌رسیم؛ لذا وقتی تعریف مشخص شد، مدل باید بگونه‌ای تعریف شود تا یک تقسیم کار ملی اتفاق افتد.

این کارشناس حوزه اقتصادی با بیان اینکه هدف از برنامه‌ریزی برای تولید، فقط و فقط قوه مجریه نیست، خاطرنشان کرد: قوه مجریه پیشانی تولید است ولی باید دو بال مجلس و دستگاه قضا را در نظر گرفت.

سجادی پناه افزود: همه قوا باید با هم مشارکت کنند تا تولید در کشور رونق پیدا کند.

وی گفت: مشکل اقتصادی کشور سخت افزاری نیست و لذا از نظر معادن و ذخیر، سیزدهمین کشور ثروتمند دنیا هستیم اما با شکم گرسنه روی طلا خوابیده‌ایم.

سجادی پناه از جمله این مشکلات نرم افزاری را قوانین و مقررات عنوان کرد و افزود: در سال‌های داشتن قانون از زمان مشروطه تا امروز، ۱۲ هزار عنوان قانون مصوب کرده‌ایم که با تصویب بندهای آن، به ۲۸۸ هزار می‌رسد.

وی با بیان اینکه یک کشور به این میزان قانون نیاز ندارد، گفت: تعدد و تکثر قوانین بعنوان یکی از موانع دست و پا گیر تولید به چشم می‌خورد که باید قوانین نا کار آمد را کنار بگذاریم تا تولید کننده با قانون موجود، دست به کار بزند.

کد خبر: ۸۰٬۳۴۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha