۳ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۷:۰۱
برخی قوانین گذشته، اکنون تبدیل به مانعی برای تولید شده اند
نماینده مردم رودسر و املش در مجلس:

برخی قوانین گذشته، اکنون تبدیل به مانعی برای تولید شده اند

ملک میان، نماینده مردم رودسر و املش در مجلس، گفت: مجلس می‌تواند نقش اساسی در عملیاتی و اجرایی شدن شعار سال با حذف برخی قوانین گذشته که اکنون تبدیل به مانعی برای تولید شده اند ایفا کند.

به گزارش بازار به نقل از خانه ملت، محمد صفری ملک میان نماینده مردم رودسر و املش در مجلس شورای اسلامی در خصوص شعار سال جدید و ارزیابی عملکرد دولت در حمایت از جهش تولید، گفت: باتوجه به تاکیدات مکرر رهبر انقلاب درمورد اجرای سیاست های اقتصاد مقاومتی جهت برون رفت از مشکلات موجود در کشور، باید از ظرفیت‌های داخلی و کشورهای همسایه استفاده کنیم.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه دولت باید تمام توان و ظرفیت مالی خود را در جهت حمایت از تولید داخل به کار بگیرد، عنوان کرد: متاسفانه علی رغم تاکیدات صورت گرفته دولت توجه جدی به شعار راهبردی سال گذشته که نوعی نگاه استراتژیک نیز محسوب می‌شود نداشته است.

وی با اشاره به اینکه ضعف دولت در حوزه امنیت اقتصادی باعث شده تا امروز در زمینه حمایت از تولید داخل گرفتاری‌هایی وجود داشته باشد، ادامه داد: هر چه سریع‌تر مجلس باید در زمینه قانونی موانع موجود در مسیر حمایت از تولید داخل را بردارد و دولت اقدامات اجرایی لازم را در دستور کار قرار دهد.

صفری در خصوص تاکید مقام معظم رهبری بر ضرورت پشتیبانی و مانع زدایی، گفت: عمدتا ریشه موانع موجود در مسیر تولید برخی قوانین مصوب گذشته، دستورالعمل‌ها و ابلاغیه‌ها درون سازمانی است. باید در ابتدای سال ۱۴۰۰ حذف قوانین دست و پا گیر سرلوحه کار مجلس و دولت باشد.

نماینده مردم رودسر و املش در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه باید موانع پیش روی تولید و تولیدکننده برداشته شود، ادامه داد: برخی موانع فکری نیز در مسیر تولید وجود دارند، متاسفانه برخی افراد اعتقادی به حمایت از تولید داخلی ندارند و همواره نگاه آنها به غرب و خارج از کشور است.

وی با بیان اینکه قوای سه گانه کشور باید تمام تلاش خود را صرف حمایت از تولید داخل کنند، تصریح کرد: وظیفه مجلس قانون‌گذاری و نظارت بر حسن اجرای آن است که اهمیت بسیار زیادی دارد. مجلس باید توجه اساسی به شعار راهبردی سال داشته باشد.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه شعار سال باید عملیاتی و اجرایی شود، عنوان کرد: مجلس می‌تواند نقش اساسی در عملیاتی و اجرایی شدن شعار سال با حذف برخی قوانین گذشته که اکنون تبدیل به مانعی برای تولید شده اند ایفا کند.

کد خبر: ۸۰٬۳۳۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha