۱۵ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۲:۳۹
قیمت پرتقال شب عید افزایش نمی یابد
رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران:

قیمت پرتقال شب عید افزایش نمی یابد

ساری - رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران با اشاره به قیمت ۴۵ هزار ریالی هر کیلوگرم پرتقال ویژه شب عید گفت: افزایش قیمت برای پرتقال مدنظر نیست.

به گزارش خبرنگار بازار، عزیزاله شهیدی فر پیش ازظهر پنجشنبه در گفتگو با خبرنگاران با اشاره به اینکه امسال سال پررونقی برای مرکبات استان به شمار می رود، میزان تولید را دو میلیون و ۷۰۰ هزار تن اعلام کرد و گفت: برای تنظیم بازار نیز ۳۰ هزار تن پرتقال ذخیره سازی و به سایر استان های کشور ارسال شده است.

وی با بیان اینکه کار خرید و ذخیره سازی مرکبات توسط تشکل ها، سازمان صمت واتحادیه باغداران انجام شده است، با اشاره به اینکه صادرات مرکبات سال جاری در استان دو برابر شده است، افزود: امسال ۱۳۵ هزار تن پرتقال از استان صادر شده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران با عنوان اینکه برخی مشکلات فراروی صادرات مرکبات استان برطرف شده است، از افزایش ۱۰۰ درصدی صادرات مرکبات خبر داد و گفت: محصولات استان به ۱۰ کشور جهان صادر شده است.

شهیدی فر با بیان اینکه روند صادرات مرکبات تا پایان سال ادامه خواهد داشت، گفت:  جهاد کشاورزی در زمینه قرنطینه نباتی و دیگر سازمان ها نظارت لازم برای صادرات محصولات دارند و امیدواریم صادرات را ادامه دهیم.

وی با عنوان اینکه ۱۳۰ هزار تن کیوی نیز صادر کرده ایم به قیمت مرکبات ویژه شب عید اشاره کرد و گفت: طبق مصوبه دولت قیمت هر کیلوگرم پرتقال برای تنظیم بازار شب عید ۴۵ هزار ریال است.

کد خبر: ۸٬۰۳۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha