۳ فروردین ۱۴۰۰ - ۰۷:۰۰
تحولات دنیای واکسن؛ سومین مرحله مطالعات بالینی واکسن کوبایی شروع شد
بازار گزارش می‌دهد؛

تحولات دنیای واکسن؛ سومین مرحله مطالعات بالینی واکسن کوبایی شروع شد

از سه هفته قبل سومین مرحله از مطالعات بالینی واکسن سوبرانا۲ در کوبا شروع شده است که تا کنون ۴۴ هزار نفر از مردم عادی این واکسن را دریافت کرده اند و از مجموع ۱۵۰ هزار نفری که قرار است در این مرحله شرکت کنند، سهم زیادی به کادر درمان و کارکنان خط مقدم مبارزه با کرونا اختصاص داشته باشد.

بازار؛ گروه بین الملل: اخبار مربوط به دنیای واکسن های کرونا هر روز در حال تغییر است. در مورد واکسن اسپوتنیک همچنان در اروپا اختلاف نظر وجود دارد. برخی از کشورها اعلام می کنند تمایلی به استفاده از این واکسن ندارند و برخی دیگر برای خرید آن اقدام کرده اند.

از طرف دیگر ولادیمیر پوتین رییس جمهوری روسیه امروز سه شنبه واکسن اسپوتنیک وی را دریافت می کند که رسانه ها از این حرکت به عنوان نمادی برای تایید واکسن نام برده اند.

آمارها نشان می دهد تا کنون تنها ۶ درصد از مردم این کشور حداقل یک دوز واکسن را دریافت کرده اند و مردم استقبال زیادی از واکسیناسیون  نکرده اند به همین دلیل تزریق واکسن به رییس جمهور این کشور می تواند تاثیر زیادی در ایجاد انگیزه برای واکسیناسیون در کشور داشته باشد.

واکسن اسپوتنیک در شمار زیادی از کشورها تایید شده است و تزریق آن هم در تعدادی از کشورها شروع شده است. قرار است ۱۰ میلیون دوز از این واکسن در ایتالیا تولید شود و ایران هم ۲۰ میلیون دوز از این واکسن را تولید خواهد کرد.

اما هند که پیش از این قرار بود ۱۲۵ میلیون دوز واکسن اسپوتنیک وی را در سال ۲۰۲۱ تولید کند در روز گذشته اعلام کرد امسال ۲۰۰ میلیون دوز واکسن تولید می کند که علاوه بر عرضه به بازار داخلی، به دیگر کشورها صادر هم می شود.

 سومین مرحله از مطالعات بالینی واکسن کوبا شروع شد
بعد از پایان مراحل اول و دوم مطالعات بالینی واکسن سوبرانا ۲ در این کشور و اثبات ایمنی و کارایی آن ، سومین مرحله از  مطالعات هم در این کشور شروع شده است. قرار است افراد فعال در خط مقدم مبارزه با کرونا به عنوان شماری از جمعیت ۱۵۰ هزار نفری که در سومین مرحله از مطالعات بالینی شرکت خواهند کرد، واکسینه شوند.

دلیل انتخاب این افراد هم احتمال بالای برخورد این افراد با ویروس و امکان ارزیابی صحیح در مورد کارایی واکسن است. از روز دو شنبه ۲۱ مارس سال ۲۰۲۱ سومین مرحله از مطالعات بالینی این واکسن روی کادر درمان شروع شد در حالیکه طی سه هفته گذشته ۴۴ هزار نفر از مردم عادی که در این مطالعه شرکت کرده بودند واکسن را دریافت کرده اند.

خبر گزاری تی ار تی در این مورد نوشت: «کشور کوبا تجربه زیادی در تولید و صادرات واکسن در دنیا دارد و تاکنون واکسن هایی را به بازار عرضه کرده است که در کشورهای مختلفی کاربرد دارد. این کشور واکسیناسیون علیه کرونا را منوط به تولید واکسن داخلی می داند و قرار است بعد از تولید انبوه واکسن های کوبایی، واکسیناسیون در این کشور شروع شود.»

آلمانی ها تا نیمه سال واکسینه می شوند
آلمان که اخیرا با موج تازه ای از بیماری روبرو بود، واکسیناسیون علیه کرونا را شروع کرده است و اخیرا سرعت واکسیناسیون را بیشتر کرده است. این کشور در نظر دارد سخت گیری های بیشتری در دوره واکسیناسیون اعمال کند زیرا این سیاست مانع از افزایش شمار بیماران در کشور می شود. از طرف دیگر انتظار می رود تا نیمه امسال تمامی بزرگسالان آلمانی حداقل یک دوز واکسن کرونا را دریافت کرده باشند که این مساله می تواند احتمال بازگشت به زندگی عادی را در این کشور بیشتر کند.

دولت آلمان اعلام کرده است تا انتهای آوریل امسال محدودیت سفر در این کشور اجرا می شود و طرح قرنطینه افرادی که قصد ورود به کشور را دارند و دریافت تست منفی کرونا از تمامی افرادی که قصد پرواز به مقصد آلمان را دارند در دستور کار است.

در فرانسه هم  بیش از ۱۱ درصد از مردم یعنی بیش از ۶ میلیون نفر حداقل یک دوز واکسن دریافت کرده اند و دولت اعلام کرده است در این هفته سرعت واکسیناسیون را افزایش می دهد. این کشور هم بازگشت زندگی به حالت عادی تا نیمه سال جاری را در دستور کار قرار داده است.

آفریقای جنوبی واکسن های آسترازنکای خریداری را می فروشد
در این روز خبر شروع فروش واکسن های آسترازنکای خریداری شده توسط افریقای جنوبی در رسانه های دنیا شنیده می شد. مقامات این کشور افریقایی اعلام کردند به این دلیل که واکسن آسترازنکا روی جهش افریقای جنوبی کرونا کارایی ندارد، این واکسن را به مردم تزریق نمی کنند و تمامی واکسن خریداری  شده را به کشورهای دیگر خواهند فروخت.

قرار است قیمتی معادل قیمت پرداخت شده توسط دولت افریقای جنوبی از کشور خریدار دریافت شود تا دولت با استفاده از آن بودجه اقدام به خرید واکسن های مناسب برای مردم کشور بکند. دولت افریقای جنوبی اعلام کرد اولویت انها فروش این واکسن ها به دیگر کشورهای واقع در قاره افریقا است.

کد خبر: ۸۰٬۳۱۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha