۱۶ اسفند ۱۳۹۸ - ۰۷:۲۲
۴ واحد تولیدی در کردستان مواد ضدعفونی کننده تولید می‌کنند
معاون صمت کردستان:

۴ واحد تولیدی در کردستان مواد ضدعفونی کننده تولید می‌کنند

کردستان - معاون امور صنایع سازمان صنعت، معدن و تجارت کردستان گفت: فعالیت چهار واحد تولیدی در استان با نظارت کیفی معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی استان در زمینه تولید مواد ضدعفونی آغاز شده است.

پیمان الماسی در گفتگو با خبرنگار بازار اظهار داشت: تا چند روز پیش مشکل تامین الکل که ماده اولیه برای تولید مواد ضدعفونی کننده است، در استان داشتیم که با تلاش های مسئولان این مسئله برطرف شده است.

وی اضافه کرد: هم اکنون با تامین الکل مورد نیاز در چهار واحد تولیدی واقع در شهرستان های سنندج و سقز تولید ماهانه ۱۰۰ تن مواد ضدعفونی کننده آغاز شده است.

معاون امور صنایع سازمان صنعت، معدن و تجارت کردستان یادآور شد: سازمان صمت بر کمیت تولید و معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی بر کیفیت آن نظارت دارند و تمام تولیدات هم زیرنظر این دانشگاه توزیع می شود.

الماسی خاطرنشان کرد: علاوه بر مواد ضدعفونی کننده ظرفیت واحدهای تولیدی کردستان در زمینه مواد شوینده تولید ۴۰۰ تن در ماه است که در حال حاضر این واحدها فعال هستند.

وی با اشاره به اینکه سه واحد تولیدی پوشاک در شهرستان‌های سنندج، سقز و قروه هم با تغییر خط تولید خود در این ایام اقدام به تولید ماسک کردند، افزود: ظرفیت تولید ماهانه این واحدها بیش از ۳۰۰ هزار ماسک است که این تولیدات با نظارت دانشگاه علوم پزشکی توزیع می شود.

کد خبر: ۸٬۰۳۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha