۲ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۶:۴۶
کمبود غذای بی‌سابقه‌ جهان را تهدید می‌کند
هشدار فائو:

کمبود غذای بی‌سابقه‌ جهان را تهدید می‌کند

فائو هشدار داد که جهان با تهدید بی‌سابقه کمبود غذا روبرو است.

به گزارش بازار به نقل از ایبنا، در گزارش سازمان غذا و کشاورزی سازمان ملل آمده است که بلاهای طبیعی، تغییرات آب و هوایی و بیماری های دانه و دام با تأثیر همه گیری Covid-۱۹ بر کشاورزی و امنیت غذایی تشدید می‌شود.

این مطالعه نشان داد که کشاورزی، معیشت بیش از ۲.۵ میلیارد نفر را که بیشتر آنها در کشورهای در حال توسعه درآمد پایین دارند، پشتیبانی می‌کند و همچنان عامل اصلی توسعه به شمار می‌رود. در این گزارش آمده است: در هیچ دوره دیگری از تاریخ، کشاورزی با چنین خطراتی مواجه نبوده است.

بلایای طبیعی به کشاورزی خسارت وارد می کند. فرکانس و شدت فزاینده بلاها، همراه با ماهیت سیستمیک خطر، زندگی مردم، معیشت و کل سیستم غذایی ما را به خطر می اندازد.

براساس این گزارش، از سال ۲۰۰۸ تا ۲۰۱۸، میلیاردها دلار در نتیجه کاهش تولید محصولات زراعی و دامی پس از فاجعه ها از دست رفته است. ضرر ۳۰ میلیارد دلاری این دوره برای جنوب صحرا و شمال آفریقا و برای آمریکای لاتین و کارائیب اندکی کمتر و به اندازه ۲۹ میلیارد دلار بود. در همین دوره، آسیا، فقدان تولید محصولات زراعی و دامی با ارزش قابل توجه ۴۹ میلیارد دلار را تجربه کرد.

سازمان ملل متحد پیش از این هشدار داده بود که به دلیل تأثیر طولانی مدت همه گیری کرونا، بیش از یک میلیارد نفر می توانند تا سال ۲۰۳۰ به فقر شدید دچار شوند.

کد خبر: ۸۰٬۲۸۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha