۲ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۲:۴۱
تشکیلات عریض و طویل دولتی مانعی برای تولید است| نظارت قبل از تولید برداشته شود
در گفت و گو با بازار اعلام شد؛

تشکیلات عریض و طویل دولتی مانعی برای تولید است| نظارت قبل از تولید برداشته شود

شیراز - نماینده شیراز در مجلس شورای اسلامی گفت: تشکیلات عریض و طویل دولتی یکی از موانع بزرگ برای توسعه تولید و اقتصاد کشور است که با توجه به نام گذاری سال جاری باید این مشکلات برطرف شود.

جعفر قادری در گفت و گو با بازار با اشاره به اینکه سال جدید زمان تلاش بیشتر برای توسعه و خدمت رسانی به مردم است، گفت: از اصلی‌ترین مشکلاتی که در کشور وجود دارد وجود تشکیلات عریض و طویل دولتی است و با توجه به نام گذاری سال توسط مقام معظم رهبری مبنی بر تولید، پشتیبانی‌ها و مانع زدایی ها باید تلاش شود تا مشکلات موجود در جامعه در راستای حمایت از تولید برداشته شود.

وی اضافه کرد: مقررات زدایی یکی از موضوعاتی است که در کشور باید به صورت جدی دنبال شود زیرا بسیاری از سرمایه گذاران از طولانی بودن روند اعطا مجوزها گلایه دارند و برخی نیز پس از طولانی شدن این روند به دنبال آن هستند که سرمایه خود را از کشور خارج کنند از این رو می‌توان با استفاده از مقررات یکسان برای برخی از صنایع به دنبال آن بود که به روند اعطای مجوزهای اقتصادی در کشور سرعت بخشیده شود.

این نماینده مجلس معتقد است: نظارت‌ها در دستگاه‌های اجرایی و متولی باید از «نظارت قبل از تولید» به «نظارت بعد از تولید» تغییر پیدا کند تا شاهد سرعت بخشیدن به تولید در کشور باشیم این در حالی است که می‌توان از ظرفیت موجود در کشور نظیر نواحی اقتصادی و صنعتی بیشترین بهره برداری در راستای جذب سرمایه گذار را انجام داد.

وی اضافه کرد: نواحی اقتصادی و صنعتی کشور به خصوص استان فارس دارای پتانسیل‌های متعددی در راستای بهره برداری‌های اقتصادی دارند و باید در این زمینه تلاش شود تا نسبت به معرفی و توسعه خدمات صنعتی در این نواحی اقدامات خوبی صورت بگیرد.

کد خبر: ۸۰٬۲۵۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha