۲ فروردین ۱۴۰۰ - ۰۹:۱۷
موانع برای تیک آف هواپیمای تولید، هنوز برطرف نشده است
کارشناس مسائل اقتصادی:

موانع برای تیک آف هواپیمای تولید، هنوز برطرف نشده است

خوش چهره، نماینده پیشین مجلس گفت: مهم‌ترین موضوع اقتصادی کشور بحث تولید ملی است که به دلیل برخی موانع، دچار مشکل شده است.

به گزارش بازار، محمد خوش چهره با اشاره به شعار ۱۴۰۰ (جهش تولید، پشتیبانی‌ها و مانع زدایی) رهبری را بعنوان استراتژیست نظام عنوان کرد و افزود: با توجه به تغییرات پیش آمده، اولویت‌ها و جهت گیری‌ها تغییر می‌کند که رهبر انقلاب با نگاه به تغییرات جهانی و حوادث، این اولویت‌ها و جهت گیری‌ها را مشخص می‌کند.

این کارشناس اقتصادی به درآمد ملی اشاره کرد و گفت: وقتی درآمد ملی بالا رود مردم منتفع می‌شوند معلمان، اساتید، کارمندان، کارگران، سرمایه گذاران هر کدام از این منابع استفاده می‌کنند و معاش مردم نیز تغییر خواهد کرد.

خوش چهره ادامه داد: پس درآمد ملی باید بالا رود که این امر تنها با تولید ملی ایجاد می‌شود البته درآمد افزایش داشته باشد رفاه اجتماعی هم بالا می‌رود.

وی تاکید کرد: اگر معاش مردم برای مسئولان مهم است باید موانع را از سر تولید بردارند تا درآمد بالا رود و قشرهای مختلف از این درآمد بالا، منتفع شوند ضمن اینکه تولید ملی، اشتغال را افزایش و بیکاری را کاهش می‌دهد.

خوش چهره ادامه داد: هواپیمای تولید با سرعتی کم در حال حرکت است و نیاز به جهش دارد تا از باند جدا شود بنابراین پیش از این هواپیمای روشن با حرکت آهسته را داشتیم، اما برای رسیدن به آن هدف و جبران عقب افتادگی ها، نیاز به جهش تولید داریم.

این نماینده پیشین مجلس با بیان اینکه جهش در سال گذشته در شعار سال بود، اما باعث جدا شدن هواپیمای تولید از باند نشد گفت: در نتیجه رهبر معظم انقلاب برای جبران کاستی‌ها و جهش تولید و جدا شدن از آهستگی حرکت، شعار امسال را به رفع موانع و پشتیبانی از تولید مطرح کرد.

وی افزود: این نشان می‌دهد پیش از این، پشتیبانی از تولید مناسب نبوده، هواپیما با ظرفیت سوخت مناسب حرکت نکرده، بازدید فنی و برق و ظرفیت‌های پروازی مناسب نبوده است همچنین خلبان مشکل داشته که برای وضعیت جوی نامناسب که همان تحریم هاست خوب تجهیز نشد که امسال با یک بازنگری در لجستیک حمایت و پشتیبانی این هواپیما، می‌توان جهش لازم را داشت و بعد موانع در باند را برطرف کرد تا بتواند مسیر را در راه جهش ادامه دهد.

خوش چهره یکی از مهم‌ترین موانع در تولید ملی را، پول ملی عنوان کرد و گفت: وقتی سوخت هواپیما (پول ملی) مناسب نباشد هواپیما در تولید نمی‌تواند تیک آف و جهش ایجاد کند.
این کارشناس اقتصادی گفت: در نتیجه با توجه به شعار امسال هنوز در شرایط تیک آف قرار نداریم تا به هدف‌های بالاتری برسیم، پس پشتیبانی و رفع موانع باید هر چه زودتر صورت گیرد.

کد خبر: ۸۰٬۲۲۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha