۱ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۸:۵۱
سال ۱۴۰۰ افق روشنی برای توسعه و پیشرفت آذربایجان‌شرقی است
استاندار آذربایجان شرقی:

سال ۱۴۰۰ افق روشنی برای توسعه و پیشرفت آذربایجان‌شرقی است

تبریز- استاندار آذربایجان شرقی با تاکید بر اینکه چرخ توسعه و عمران استان، به‌رغم همه مشکلات، متوقف نشده است، ابراز امیدواری کرد سال ۱۴۰۰ افق روشنی برای توسعه و پیشرفت هرچه بیشتر استان باشد.

به گزارش بازار به نقل از استانداری آذربایجان شرقی، محمدرضا پورمحمدی در پیام نوروزی خود به مردم استان با اشاره به تلخی‌ها و شیرینی‌های سال ۹۹، از صبر و بردباری مردم در برابر مشکلات و همراهی آنان با مسئولان اجرایی کشور و استان قدردانی کرد و افزود: آغاز سال نو و تجدید حیات طبیعت را که نشانگر قدرت لایزال الهی است، به مردم عزیز استان تبریک می‌گویم و امیدوارم سال جدید سالی پربار و توأم با موفقیت، سلامت و شادکامی برای ملت ایران بویژه مردم آذربایجان شرقی باشد.

وی با بیان اینکه سال ۱۳۹۹ هم مانند سال‌های گذشته، شیرینی‌ها و تلخی‌هایی داشت، اظهار داشت: شیوع بیماری کرونا، کام مردم ما را در این سال تلخ کرد و متأسفانه تعدادی از هموطنان خود را از دست دادیم و تعداد زیادی هم رنج بیماری و بستری شدن در بیمارستان را تحمل کردند.

استاندار آذربایجان شرقی گفت: به فضل الهی و همراهی مردم عزیز و با ایثار و ازجان‌گذشتگی کادر درمان و همکاری سایر بخش‌ها، امروز با افتخار می‌توانیم بگوییم که مدیریت بیماری کرونا در کشورمان بهتر از کشورهای دیگر بوده است.

پورمحمدی، با تأکید بر استمرار رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی از سوی مردم بویژه در ایام تعطیلات نوروزی، ادامه داد: امیدواریم با تثبیت روند بیماری و آغاز واکسیناسیون عمومی از خرداد سال آینده، بتوانیم به طور کامل این وضعیت را مدیریت کنیم.

وی به تشدید تحریم‌های ظالمانه استکبار جهانی در ۲ سال گذشته اشاره و یادآوری کرد: در اثر این تحریم‌ها، بخش عمده‌ای از مردم کشورمان تحت فشارهای اقتصادی قرار گرفتند و باید لعن و نفرین خود را نثار کسانی کنیم که نمی‌گذارند مردم ما در آسایش زندگی کنند.

استاندار آذربایجان شرقی گفت: البته مردم ما همانند ۴۰ سال گذشته، همه سختی‌ها را تحمل کرده‌اند و در برابر مشکلات خم به ابرو نیاورده‌اند و امروز می‌بینیم که مقاومت این ملت جواب داده و دشمنان ما خود دچار یأس و انفعال شده‌اند.

پورمحمدی با بیان اینکه تلاش‌های دشمنان نتوانسته چرخ‌های اقتصاد کشورمان را از حرکت بازدارد، افزود: مشکلات و سختی‌ها، نه‌تنها مردم ما را تسلیم نکرد، بلکه مردم در این شرایط بیشتر از قبل به صحنه آمدند و این شرایط سخت باعث تقویت مودت و همدلی بین مردم و حاکمیت شد.

وی با تأکید بر اینکه فعالان اقتصادی نیز در این شرایط ایثارگرانه عمل کردند، اظهار داشت: در سال گذشته نه‌تنها هیچ واحد تولیدی در استان تعطیل و هیچ نیروی کاری تعدیل نشد، بلکه ۱۰۰ واحد تولیدی راکد نیز به چرخه تولید بازگشتند و نرخ بیکاری استان کاهش یافت.

استاندار آذربایجان شرقی با اشاره به اینکه برخی از صنوف تحت تأثیر مشکلات ناشی از کرونا و تحریم قرار گرفتند، گفت: با این حال توانستیم این شرایط را با کمترین تبعات سپری کنیم و با توانمندی‌های کسب‌شده خواهیم توانست پس از این شرایط را بهتر مدیریت کنیم.

پورمحمدی، با اشاره به انتخاب استان آذربایجان شرقی به عنوان مسئول توسعه تجارت با جمهوری آذربایجان، ادامه داد: این مسئولیت در کنار دستاوردهای دیگر نقش بزرگی در رونق اقتصادی استان خواهد داشت و باید برای استفاده از این فرصت همه بخش‌ها تلاش کنند.

وی با بیان اینکه خدمت‌رسانی در حوزه نیازهای اساسی مردم هم هیچ‌گاه متوقف نشده است، یادآوری کرد: امروز در دورافتاده‌ترین روستاهای استان هم زیرساخت‌های اساسی مانند برق، آب شرب بهداشتی و امکانات مخابراتی ایجاد شده و پروژه‌های بزرگی در طول یک سال به بهره‌برداری رسید که گزارش آن در دهه فجر به مردم عزیز استان ارائه شد.

استاندار آذربایجان شرقی گفت: در روزهای پایانی سال گذشته، تحولات بزرگی از نظر تأمین اعتبار برخی از پروژه‌های اساسی در حوزه‌های زیرساختی ریلی و جاده‌ای و تأمین آب و برق اتفاق افتاد که با این تحولات، افق روشنی از عمران و توسعه در سال ۱۴۰۰ پیش روی استان قرار گرفته است.

کد خبر: ۸۰٬۲۱۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha