۱ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۳:۰۰
گرانی و کورس ماهی قرمز و سفید در مازندران
بازار بررسی کرد

گرانی و کورس ماهی قرمز و سفید در مازندران

ساری- همزمان با نوروز قیمت ماهی قرمز از ماهی سفید پیشی گرفت و هر قطعه ماهی کوچک قرمز هفت سین به مرز ۱۰۰ هزار تومان رسیده است.

به گزارش خبرنگار بازار، قیمت ماهی قرمز در سال های قبل و در آستانه نوروز به زحمت به هزار تا دو هزار تومان می رسید اما روزهای پایانی سال و در آستانه نوروز قیمت هر عدد ماهی قرمز و کوچک در مازندران بین ۱۰ تا ۳۰ هزار تومان و آن در اولین روز نوروز بین ۸۰ تا ۱۰۰ هزار تومان رسیده است.

ارزانی ماهی قرمز در سال های گذشته در مازندران به گونه بود که برخی از فروشندگان در ساعت پایانی سال آن را به صورت رایگان به مردم می دادند اما امسال هر عدد ماهی کوچک در بازارهای مازندران با نرخ ماهی سفید برابری می کند.

قیمت ماهیان استخوانی در بازارهای مازندران در آستانه نوروز ماهی سفید ۸۰۰ تا یک کیلوگرمی بین ۱۰۰ تا ۱۲۰ هزار تومان، کفال ۷۰ هزار تومان، کپور ۸۰ تومان و قزل آلا نیز ۶۸ هزار تومان عرضه می شود.

گرانی ماهی قرمز در روزهای اخیر سبب شده تا شهروندان برای تهیه ماهی سفره هفت سین خود اقدام به صید ماهی از استخرهای در نظر گرفته شده در شهرها کنند و برخی از شهروندان نیز ضعف نظارت ها را همچنان عامل اصلی گرانی اقلام و اجناس عنوان می کنند.

در فصل صید ماهیان استخوانی در مازندران صیادان استان تاکنون حدود دو هزار تن انواع ماهیان استخوانی از جمله ماهی سفید صید کردند که نسبت به سال قبل بیش از ۳۰ درصد کاهش داشته است.

کد خبر: ۸۰٬۱۷۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha