۱ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۳:۱۶
افشای روابط مشاوران «بایدن» با شرکت‌های وال استریت
با انتشار اظهارنامه‌های مالی کارکنان کاخ سفید مشخص شد؛

افشای روابط مشاوران «بایدن» با شرکت‌های وال استریت

اظهاریه‌های مالی نشان می‌دهد بسیاری از نزدیک‌ترین مشاوران رئیس جمهور روابط عمیقی با جهان تجارت دارند و درآمد بیشتری نسبت به آنچه قبلا گفته شده بود، بدست آورده اند.

به گزارش بازار، اظهارنامه‌های مالی جدید کارکنان کاخ سفید نشان می‌دهد نزدیک‌ترین مشاوران جو بایدن رئیس جمهور آمریکا با شرکت‌های تجاری بزرگ و وال استریت رابطه دارند و برخی از آن‌ها از این طریق میلیون‌ها دلار درآمد داشته اند.

مشاوران ارشد بایدن که در این اظهارنامه‌های مالی اسامی آن‌ها ذکر شده است شامل ران کلین رئیس دفتر او، جن اومالی دیلون معاون رئیس دفتر کارکنان کاخ سفید، جفری زینتس هماهنگ کننده کاخ سفید در مقابله با کرونا و برایان دیس مدیر شورای ملی اقتصادی هستند.

این اظهاریه‌های مالی نشان می‌دهد بسیاری از نزدیک‌ترین مشاوران رئیس جمهور روابط عمیقی با جهان تجارت دارند و درآمد بیشتری نسبت به آنچه قبلا گفته شده بود، بدست آورده اند.

کاخ سفید، این فهرست را در اختیار سی ان بی سی قرار داده است. هیچ یک از این سمت‌ها، توسط سنا تایید نشده است. بسیاری از این مشاوران، با ستاد انتخاباتی بایدن یا دولت باراک اوباما رئیس جمهور پیشین آمریکا ارتباط داشتند.

سخنگوی کاخ سفید به درخواست‌های متعاقب، برای اظهارنظر درباره این گزارش پاسخ نداد.

دیس، پیش از تصدی سمت رئیس شورای ملی اقتصادی، رئیس شرکت سرمایه گذاری پایدار جهانی در بلک راک بود که یک شرکت سرمایه گذاری چندملیتی در نیویورک است. این اسناد نشان می‌دهد دیس بیش از دو میلیون و سیصد هزار دلار از این شرکت حقوق و مزایا دریافت کرده است. اظهارات دیس نشان می‌دهد او از طریق طرح سهام محدود بلک راک توانسته دو میلیون و چهارصد هزار دلار دیگر بدست آورد.

کلین هم که قبل از ورود به کاخ سفید در یک شرکت سرمایه گذاری به نام Revolution مدیر بوده است یک میلیون و ۸۰۰ هزار دلار حقوق گرفته است.

زینتس نیز قبل از ورود به کاخ سفید، مدیر اجرایی شرکت سرمایه گذاری کرینمیر در وال استریت بوده و اظهارنامه مالی اش نشان می‌دهد او یک میلیون و ۶۰۰ هزار دلار حقوق و مزایا دریافت می‌کرده است.

کد خبر: ۸۰٬۱۷۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha