۷ فروردین ۱۴۰۰ - ۰۶:۵۰
وانتی های میوه فروش عصای دست مردم؛ میوه تنظیم بازار کیفیت ندارد
بازار گزارش می‌دهد؛

وانتی های میوه فروش عصای دست مردم؛ میوه تنظیم بازار کیفیت ندارد

اردبیل - گرانی چند صباحی است که در میوه فروشی های اردبیل نیز اتراق کرده و در هیاهوی گرانی در بازار این محصولات هم از غافله عقب نیفتاده اند.

بازار؛ گروه استان ها: گرانی چند صباحی است که در میوه فروشی های اردبیل نیز اتراق کرده و در هیاهوی گرانی در بازار این محصولات هم از غافله عقب نیفتاده اند.

پرتقال و سیب و گیوی حالا خیلی دوست دارند سَری توی سَرها درآورند؛ موز البته حکایت دیگری دارد. این میوه گوی سبقت را از همه میوه ها ربوده و در مرز ۴۰ هزار تومان، با خیالی آسوده طنازی می کند.

در این میان شهروندان اردبیلی انتظار داشتند که میوه تنظیم بازارعید به مددشان بیاید و از تلاطم بازار بکاهد که آنهم چاره ساز نبود. چراکه میوه های تنظیم بازار اگرچه به اندازه بودند اما نه به قیمت مناسب در بازار عرضه شد و نه کیفیت مطلوبی داشتند.

وانتی های میوه فروش عصای دست مردم؛ میوه تنظیم <a class=بازار کیفیت ندارد" height="400" src="https://media.tahlilbazaar.com/d/2020/12/16/4/57882.jpg" width="600" />

به اندازه کافی میوه در سردخانه‌های استان ذخیره شده است
در همین خصوص رامین صادقی رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل در گفتگو با خبرنگار بازار با بیان اینکه کمبودی در عرضه میوه نداریم گفت: به اندازه کافی میوه در سردخانه‌های استان ذخیره شده و در میادین منتخب توزیع می شود.

وی اظهار کرد: نرخ هر کیلو پرتقال ۱۱ هزار و ۵۰۰ تومان و سیب ۸ هزار و ۹۰۰ تومان تعیین شده که در جایگاه‌های خاص در میادین منتخب شهر میوه برای عموم شهروندان عرضه می‌شود تا آنها بتوانند به مقدار نیاز خرید خود را انجام دهند.

وانتی های میوه فروش عصای دست مردم؛ میوه تنظیم بازار کیفیت ندارد

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل تصریح کرد: در صورت تقاضای مشتریان توزیع میوه تا ۱۵ فروردین در جایگاه‌های خاص ادامه می‌یابد.

باتوجه به وضعیت بازار شهروندان انتظار داشتند که قیمت میوه تنظیم بازار حداقل به لحاظ قیمت شرایط مناسب تری داشته باشد.

میوه توزیعی ستاد تنظیم بازار کیفیت مطلوبی ندارند
احمد توکلی یکی از شهروندان اردبیلی در همین خصوص به خبرنگار بازار گفت: متاسفانه میوه توزیعی ستاد تنظیم بازار کیفیت مطلوبی ندارد.

او می گوید: سیب ها توزیعی کپک زده اند و پرتقال ها نیز کیفیت خوبی ندارند.

این شهروند اردبیلی ادامه می دهد؛ اگر قیمت و کیفیت میوه های توزیعی را با مغازه های میوه فروشی مقایسه کنیم می بینیم که خرید میوه توزیعی عید، چندان به صرفه نیست.

وانتی های میوه فروش عصای دست مردم؛ میوه تنظیم بازار کیفیت ندارد

البته وانتی های میوه فروش شرایط بهتری نیز نسبت به مغازه ها دارند. شاید میوه های توزیعی توسط وانتی های میوه فروش کیفیت پایین تری از میوه ی مغازه داران، داشته باشد اما در مقایسه با میوه های توزیع عید شرایط به نسبت بهتری دارند.

مردم از میوه توزیعی عید ناراضی اند
بازدید میدانی خبرنگار بازار حاکی از آن است که قیمت میوه در وانتی های میوه فروش به مراتب پایین تر و کیفیت محصول به مراتب بهتر از میوه های توزیعی تنظیم بازار عید است.

وحید صدیقی یکی از وانتی های میوه فروش در اردبیل قیمت پرتقال را ۱۱ هزار و ۵۰۰ هزار تومان اعلام می کند و می گوید: البته اگر شهروندان یک جعبه کامل بخرند هر کیلو ۱۰ هزار و ۵۰۰ تومان حساب می شود.

وانتی های میوه فروش عصای دست مردم؛ میوه تنظیم بازار کیفیت ندارد

این میوه فروش سیب را نیز به قیمت کیلویی ۶ هزار و ۵۰۰ تومان به فروش می رساند و می گوید؛ کیفیت سیب بسیار خوب است.

صدیقی در خصوص استقبال مردم از وانتی های میوه فروش می گوید: مردم تمایل زیادی به خرید میوه از ما دارند چراکه هم قیمت به صرفه است و هم کیفیت میوه مطلوب است.

این میوه فروش ادامه میدهد؛ خیلی از شهروندانی که امروز برای خرید میوه به ما مراجعه کرده اند از میوه توزیعی عید ناراضی بوده اند.

با همه تفاسیر به نظر می رسد که توزیع میوه های عید برای تنظیم بازار چنگی به دل نزده و مردم رضایت چندانی از آن ندارند.

حالا هم باتوجه به گرانی میوه در مغازه ها، وانتی های میوه فروش عصای دست شهروندان اردبیلی شده است تا این شهروندان حداقل در ایام عید دستشان از میوه کوتاه نماند.

در هرحال باتوجه به شرایط بازار انتظار می رفت مسئولان امر تدبیر و تمهیدات مناسبی برای تهیه میوه شب عید که هم به لحاظ کیفیت و هم به لحاظ قیمت شرایط مناسبی را داشت اتخاذ می کردند.

کد خبر: ۸۰٬۱۰۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha