۳۰ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۴:۳۶
توقف فعالیت‌های شرکت خودروسازی نیسان در آمریکای شمالی

توقف فعالیت‌های شرکت خودروسازی نیسان در آمریکای شمالی

به گفته سخنگوی شرکت نیسان، این شرکت با مشکل تأمین نیمه رساناها مواجه شده است.

به گزارش بازار، شرکت خودروسازی نیسان اعلام کرد به علت کمبود نیمه رساناها، این شرکت قصد دارد فعالیت‌های تولیدی خود را در منطقه آمریکای شمالی به مدت چند روز متوقف ‌کند. سخنگوی این گروه خودروسازی روز جمعه به خبرگزاری فرانسه گفت شرکت خودروساز ژاپنی نیسان بخشی از تولید خود را در آمریکای شمالی برای چند روز به دلیل کمبود مستمر نیمه هادی متوقف خواهد کرد.

به گفته سخنگوی شرکت نیسان، این شرکت در حال تولید محصولات خود در آمریکای شمالی است، اما اکنون با مشکلات مربوط به تأمین به نیمه رساناها مواجه شده است. وی در همین باره تصریح کرد که خطوط خاصی از کارخانه‌های این گروه خودروسازی در می‌سی سی پی تولید خود را از جمعه تا دوشنبه آینده متوقف می‌کند. بر اساس اعلام سخنگوی نیسان، این شرکت که با رنو فرانسه یک گروه خودروسازی مشترک تشکیل داده اند به طور موقت تولید خود را در یکی از کارخانه‌های مکزیک تا سه شنبه آینده متوقف خواهد کرد.

توقف فعالیت‌های شرکت خودروسازی نیسان در آمریکای شمالیهوندا و تویوتا نیز در این هفته به دلیل مشکلات متعدد در تامین قطعات یدکی، توقف موقت تولید در چندین کارخانه در آمریکای شمالی را اعلام کردند. علاوه بر مسئله کمبود نیمه هادی، هوندا در مورد پیامدهای منفی ناشی از شیوع کرونا، ازدحام در چندین بندر و سرمای شدید تاریخی در ماه گذشته در آمریکای شمالی نیز از جمله دلایل توقف فعالیت‌های خود در این منطقه اعلام کرده است. این مسائل به طور کلی بر فعالیت اقتصادی تمام منطقه تأثیر منفی گذاشته است. شرکت خودروسازی تویوتا نیز اعلام کرده بود در فعالیت‌های خود با کمبود مواد پتروشیمی مواجه شده است.

به دلیل کمبود مواد نیمه هادی در سطح جهان، شرکت‌های خودروسازی هوندا و نیسان در ماه فوریه با بازنگری کاهشی در پیش بینی‌های قبلی، ارقام مربوط به فروش خود را برای سال مالی ۲۰۲۰و۲۰۲۱ که در ۳۱ مارس پایان می‌یابد، کاهش دادند. در مقابل، تویوتا پیش بینی‌های فروش سالانه خود را افزایش داده است. کریستوفر ریشتر، تحلیلگر بازار خودرو، به خبرگزاری فرانسه گفت: تویوتا احتمالاً درس‌های خوبی از زلزله و سونامی ۲۰۱۱ در ژاپن فرا گرفته است و می‌داند که در شرایط بحرانی چگونه برنامه ریزی کند.

کد خبر: ۸۰٬۰۸۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha