۲۹ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۰:۵۰
 پرونده مدیران متخلف بورس به قوه قضائیه ارسال شد
عضو کمیسیون اقتصادی مجلس:

پرونده مدیران متخلف بورس به قوه قضائیه ارسال شد

صفایی دلویی، عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با انتقاد از عدم برخورد با شرکت‌های حقیقی و حقوقی متخلف در بازار سرمایه گفت: مدیران بورس با کوتاهی‌های خود در این حوزه سرمایه گذاران بورس را دچار مشکل کردند و ما هم پرونده‌ها را به قوه قضائیه ارسال کردیم.

به گزارش بازار، محمد صفایی دلویی عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی و رئیس کمیته مالیاتی درمورد چالش‌های آئین نامه تعیین مصادیق مجرمانه در بورس با برنامه «گفتگوی اقتصادی» مصاحبه کرد.

صفایی با اشاره به اینکه وضعیت بازار بورس در سال جاری کاملاً متفاوت از گذشته شد گفت: اشخاص حقیقی و حاضر در بورس در شرایطی به بیش از 10 برابر افزایش پیدا کردند که مدیریت بورس آمادگی لازم برای این حجم عظیم از حضور مردم و شهروندان را در بورس نداشت.

وی افزود: بازار سرمایه به نسبت سایر بازارهایی که سوداگری در آن‌ها رواج دارد بهترین بازار برای هدایت سرمایه‌ها به سمت تولید به شمار می‌رفت اما متاسفانه آمادگی لازم برای مدیریت منابع در این بازار وجود نداشت.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس یادآور شد: با وجود مصوبه دو فوریتی مجلس برای تسهیل ورود شرکتهای دولتی به بورس و معافیت به شرکتهای خصوصی برای از رونق نیفتادن این بازار اما متاسفانه این مصوبه هم به خوبی اجرا نشد.

صفایی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه چرا برای رفع مشکل عرضه و تقاضا در بازار بورس اقدامی صورت نگرفت گفت: این موضوع به ضعف در اجرا و مدریریت بورس برمی گردد ضمن اینکه شهروندان هم بر اساس سود اولیه مناسب در ماه‌های ابتدایی سال و بدون مطالعه و مشاوره و پذیرش ریسک هجوم گسترده‌ای به بازار بورس آوردند.

وی افزود: متأسفانه مدیریت بازار بورس نتوانست که از این فرصت و سرمایه عظیم، استفاده لازم را برای کمک به بخش تولید و تأمین سرمایه آنها ببرد.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با انتقاد از عدم شفاف سازی و عدم برخورد با شرکت‌های حقیقی و حقوقی متخلف در بازار سرمایه گفت: مدیران بورس با کوتاهی‌های خود در این حوزه سرمایه گذاران بورس را دچار مشکل کردند و ما هم پرونده‌ها را به قوه قضائیه ارسال کردیم.

صفایی یادآور شد: تا پایان برنامه ششم توسعه، بخش خصوصی که وارد بورس می‌شود مشمول معافیت مالیاتی 20 درصد خواهد شد و امیدواریم که مدیران بورس از این فرصت استفاده کنند.

کد خبر: ۸۰٬۰۳۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha