۲۸ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۶:۰۱
نگران تامین مرغ روزهای عید در مازندران هستیم
رئیس صمت مازندران:

نگران تامین مرغ روزهای عید در مازندران هستیم

ساری- قوانلو، رئیس سازمان صمت مازندران با تایید کمبود مرغ در بازارهای استان گفت: نگران تامین مرغ در عید همزمان با حضور مسافران هستیم.

حسینقلی قوانلو در گفتگو با خبرنگار بازار با بیان اینکه روزانه ۳۰۰ تن مرغ از سوی جهاد کشاورزی در بازار توزیع می شود، افزود: دیروز با اینکه ۶۲ تن مرغ در ساری توزیع کردیم اما از ظهر به بعد شاهد کمیاب شدن مرغ در بازار بودیم و با این وضعیت نگران عید و حضور مسافران هستیم.

وی تقاضای بیش از نیاز را دلیل کمبود مرغ بیان کرد و افزود: نیاز مرغ استان تا دو ماه پیش روزانه ۱۸۰ تا ۲۰۰ تن در روز بود و با تامین این میزان شاهد آن بودیم که هیچ مشکلی در توزیع وجود نداشت.

وی با اظهار اینکه ۶۰ درصد تولید مرغ استان روانه تهران می شود، تصریح کرد: این درحالی که اکنون روزانه ۳۰۰ تن مرغ در بازار توزیع می شود و این میزان بیش از نیاز بازار است اما باز شاهد تشکیل صف و یا کمبود مرغ هستیم.

قوانلو با عنوان اینکه بعدازظهرها شاهد عدم وجود در مرغ در بازار هستیم، افزود: با تصویب مصوبه ای قرار شد هرچه مرغ در کشتارگاه ها وجود دارد پس از ۴۵ روز جوجه ریزی کشتار و ترخیص شود.

رئیس سازمان صمت مازندران یادآور شد: همچنین مقرر شد برای ذخایر استراتژیک ۵۰ هزار تن مرغ وارد شود و باید جلوی تقاضای بیش از نیاز را مردم بگیرند.

وی با اظهار اینکه هم اکنون روزانه ۳۰۰ تن مرغ برای بازار تهران توسط استان عرضه می شود، گفت: قرار شد از سهمیه عرضه برای بازار تهران نیز کاسته شود تا بتوانیم نیازهای استان را پاسخ دهیم.

کد خبر: ۷۹٬۹۸۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha