۲۸ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۴:۳۶
سرمایه گذاری ۳۰۰ میلیارد تومانی ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) در همدان 
معاون مدیرکل ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) در همدان خبر داد:

سرمایه گذاری ۳۰۰ میلیارد تومانی ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) در همدان 

همدان - معاون مدیرکل ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) در همدان از سرمایه گذاری ۳۰۰ میلیارد تومانی این ستاد در همدان خبر داد و افزود: در این راستا تعداد ۳۰۰ طرح معرفی شده که در جریان پیگیری است.

به گزارش خبرنگار بازار، علی چهاردولی ظهر پنج شنبه در جمع خبرنگاران با بیان اینکه ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) اقدامات ارزنده ای در حوزه های اقتصادی و خدمات اجتماعی توسط بنیاد برکت و بنیاد اجتماعی احسان در سطح کشور به انجام رسانده که استان همدان نیز از آن بهره مند بوده است، به تشریح این اقدامات طی یک سال اخیر پرداخت.

وی در این زمینه با بیان اینکه طی یکسال اخیر ۷۰ باب مدرسه با ۳۵۰ کلاس درس با اعتبار ۴۰ میلیارد ریال ساخته و تکمیل شد، افزود: ۲۲ باب مسجد با اعتبار ۲۴ میلیارد ریال و ۱۷ مسکن محرومین با اعتبار ۱۱ میلیارد ریال نیز در طول این مدت ساخته و تکمیل شد.

معاون مدیرکل ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) در همدان از تکمیل بیمارستان برکت آیت الله بهاری در شهرستان بهار با اعتبار ۷۴ میلیارد ریالی سخن گفت و افزود: هزینه احداث هفت باب خانه عالم در روستاهای شهرستان ملایر با اعتبار ۶.۵ میلیارد ریال نیز در سال جاری تامین شد.

از طرح های اقتصادی بنگاه محور با اولویت مناطق محروم حمایت و در اجرای ۶ طرح اشتغال زایی با اعتبار ۷۳۵ میلیارد ریال مشارکت داشته ایم

چهاردولی با اشاره به ساخت و تکمیل کتابخانه ماماهان فامنین با اعتبار ۳.۹ میلیارد ریال و کتابخانه مریانج با اعتبار ۳.۱ میلیارد ریالی، عنوان کرد: از طرح های اقتصادی بنگاه محور با اولویت مناطق محروم حمایت و در اجرای ۶ طرح اشتغال زایی با اعتبار ۷۳۵ میلیارد ریال مشارکت داشته ایم.

وی در ادامه صحبت های خود به توزیع ویلچر و لوازم ورزشی درمناطق محروم استان همدان اشاره کرد و افزود: در سطح روستاهای استان همدان بیمه برکت فعالیت داشته و بیش از پنج هزار بیمه نامه مسئولیت و حوادث در طول سال جاری صادر شده است.

چهاردولی با بیان اینکه ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) در احداث یک هزار و ۲۹۴ واحد طرح اقدام ملی مسکن در استان همدان مشارکت دارد، اضافه کرد: با توجه به شرایط ویژه شیوع ویروس کرونا در زمینه تولید ماسک و لوازم بهداشتی و ضدعفونی کردن معابر درسطح استان همدان توسط گروه های جهادی با همکاری ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) وارد کار شدیم.

توزیع ۸۵ هزار قطعه مرغ به ارزش ریالی ۱۵ میلیارد و ۶۰۰ میلیون ریال بین مناطق محروم و حاشیه شهر همدان را طی چند روز آینده در دستور کار قرار داده ایم

وی در ادامه صحبت های خود از توزیع دو هزار و ۷۰۰ پک غذایی شامل برنج، مرغ، ماکارونی، حبوبات، رب گوجه فرنگی و روغن مایع به ارزش ۸۶ میلیارد ریال در مرحله اول رزمایش همدلی و احسان ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) سخن گفت و افزود: در مرحله دوم این رزمایش نیز به منظور حمایت از تولید داخلی رفع مشکل مرغداران، توزیع ۸۵ هزار قطعه مرغ به ارزش ریالی ۱۵ میلیارد و ۶۰۰ میلیون ریال بین مناطق محروم و حاشیه شهر همدان را طی چند روز آینده در دستور کار قرار داده ایم.

چهاردولی از انعقاد تفاهم نامه با استانداری در خصوص پرداخت وام های ۵۰ تا ۳۰۰ میلیون تومان (۱۴ درصد)، ۳۰۰ تا ۷۰ میلیون تومان (۱۰درصد) و ۷۰۰ میلیون تومان تا سه میلیارد تومان (۱۸درصد) سخن گفت و اضافه کرد: این وام ها با سه سال تنفس در بخش های گیاهان دارویی، نهاده های دامی، امنیت غذا، دارو و بوم گردی اعطا شده است.

سرمایه گذاری ۳۰۰ میلیارد تومانی ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) در همدان
وی در ادامه از سرمایه گذاری ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) در استان همدان بالغ بر ۳۰۰ میلیارد تومان خبر داد و افزود: در این راستا تعداد ۳۰۰ طرح معرفی شده و در جریان پیگیری است.

معاون مدیرکل ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) در همدان با بیان اینکه در طول سال جاری که سالی درگیر با شیوع ویروس کرونا بود، مقدار ۳۵ تن مرغ بین هیئات و موکب های استان همدان برای تهیه یکصد هزار پرس غذای گرم در طرح احسان غدیر تهیه و توزیع شد، عنوان کرد: این مقدار در شب عید و روز عید غدیر بین نیازمندان توزیع شد.

اختصاص مبلغ هفت میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال اعتبار برای تعمیر و تجهیز تعداد ۱۲۰ باب خانه عالم در سطح استان همدان

وی از اختصاص مبلغ هفت میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال اعتبار برای تعمیر و تجهیز تعداد ۱۲۰ باب خانه عالم در سطح استان همدان خبر داد و گفت: در طول سال ۱۳۹۹ وام های اشتغال زایی در شهرستان های اسدآباد و نهاوند نیز پرداخت شده است.

چهاردولی در تشریح این موضوع مطرح کرد: در شهرستان اسدآباد در مرحله اول طرح سرمایه گذاری حمایتی اشتغال برکت، نسبت به ایجاد ۳۱۰ شغل با پرداخت اعتباری بالغ بر ۱۶۰ میلیارد ریال با سود چهار درصد در زمینه های پرورش دام سنگین و سبک، پرورش بوقلمون، پرورش آبزیان، تولید پیل خورشیدی، صنایع دستی، خدمات فنی، آرایشگری، صنایع تبدیلی، مبل، گیاهان دارویی، امنیت غذا و دارو، پرورش قارچ و غیره اقدام شد.

وی عنوان کرد: برآنیم تا در مرحله دوم نیز با اعتبار ۲۴۰ میلیارد ریالی نسبت به اشتغال زایی ۶۰۰ نفر اقدام کنیم.

چهاردولی ادامه داد: در شهرستان نهاوند نیز در فاز اول طرح اشتغالزایی برکت که در روز ۱۹ مردادماه سال جاری آغاز شد، ۳۴۰ شغل با اعتباری بالغ بر ۱۴۰ میلیارد ریال در زمینه های پرورش دام سنگین و سبک، پرورش بوقلمون، پرورش آبزیان، تولید پیل خورشیدی، صنایع دستی، خدمات فنی، آرایشگری، صنایع تبدیلی، مبل، گیاهان دارویی، امنیت غذا و دارو، پرورش قارچ و غیره ایجاد خواهد شد.

معاون مدیرکل ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) در همدان عنوان کرد: در مرحله بعدی پرداخت وام اشتغال زایی، شهرستان های ملایر و تویسرکان مشمول این طرح خواهند بود.

وی با اشاره به اینکه در طول یکسال اخیر ۴۰ سری جهیزیه در استان همدان به ارزش هشت میلیارد ریال جهت کمک به زوج های محروم تهیه و توزیع شده است، از برگزاری رزمایش مشق احسان و توزیع تعداد ۱۰هزار بسته لوازم التحریر بین دانش آموزان محروم در سطح استان همدان خبر داد.

اجرای طرح جهش تولید در دیم زارهای سطح استان همدان
چهاردولی یادآور شد: طرح جهش تولید در دیم زارهای ۶ استان غربی کشور اجرایی شد که در این راستا، این طرح در استان همدان و در شهرستان های بهار، اسدآباد، تویسرکان، قره درگزین، رزن، فامنین، کبودرآهنگ، ملایر، نهاوند و همدان اجرایی شد.

طرح جهش تولید در دیم زارهای استان همدان به منظور کشت گندم و جو، حبوبات در اراضی آیش (نخود و عدس) و نباتات علوفه ای (علوفه، گلرنگ و کلزا) در ۱۲۴ هزار هکتار اراضی دیم و آیش اجرایی شد

وی در تشریح اجرای این طرح اظهار کرد: طرح جهش تولید در دیم زارهای استان همدان به منظور کشت گندم و جو، حبوبات در اراضی آیش (نخود و عدس) و نباتات علوفه ای (علوفه، گلرنگ و کلزا) در ۱۲۴ هزار هکتار اراضی دیم و آیش اجرایی شد.

معاون مدیرکل ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) در همدان با بیان اینکه در راستای اجرای این طرح مقرر شد در سال جاری ۵۷ هزار کیلوگرم افزایش تولید به ازای ۴۶۰ کیلو در هر هکتار داشته باشیم، اظهار کرد: این طرح یک هزار روستا را شامل می شود.

وی با بیان اینکه طرح های مذکور به صورت پنج ساله اجرایی خواهند شد، عنوان کرد: همکاری و ورود ستاد در زمان کاشت، داشت و برداشت، نظارت، خرید دستگاه ها و ادوات کشاورزی، آموزش ناظرین و کشاورزان، بیمه، کود، سموم، دفع آفات و غیره خواهد بود.

آزادی ۳۰ نفر از زندانیان جرائم غیر عمد در استان همدان
چهاردولی در بخش دیگری از سخنان خود به اقدامات دیگر ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) اشاره کرد و گفت: طرح آزادی زندانیان غیرعمد تا سقف ۱۵۰ میلیون تومان (طرح نذر رهایی) که از ارزنده ترین طرح های اجرایی ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) در سال جاری است، در همدان نیز اجرایی شد.

وی اضافه کرد: در قالب این طرح، نسبت به آزادی ۳۰ نفر از زندانیان جرائم غیرعمد با هزینه ۳۷۰ میلیون تومان اقدام شد.

معاون مدیرکل ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) در همدان در ادامه صحبت های خود از تامین اعتبار کمک هزینه تکمیل ساختمان مرکز جامع زنان و درمان ناباروری جهاد دانشگاهی همدان به مبلغ ۲۵ میلیارد تومان خبر داد و افزود: در مجموع، در سال جاری کمک های مومنانه ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) بالغ بر ۲۶ میلیارد تومان بوده است.

وی در ادامه به بیان آخرین اقدامات انجام شده کمک های مومنانه، تشکل ها و خیرین استان همدان در پیشگیری، کنترل و مقابله با بیماری کرونا توسط ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) پرداخت و گفت: در این زمینه بالغ بر ۲۶۰ میلیارد ریال کمک توسط ۲۴۰ گروه جهادی ارائه شده است.

چهاردولی با بیان اینکه در این کمک های مومنانه که از ابتدای شیوع ویروس کرونا تاکنون به انجام رسیده است، گروه های اجتماعی مختلفی همکاری داشته اند، از تیم مددکاری اجتماعی، گروه های جهادی، بسیج محلات، کانون های مساجد فعال مشارکت کننده و غیره در پیشگیری از بحران کرونا نام برد.

معاون مدیرکل ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) در همدان در بخش پایانی صحبت های خود در تشریح این موضوع عنوان کرد: کمک های غیر نقدی شامل ۶۸ هزار بسته غذایی، ۱۲۰ پرس غذا، ۴۰ سری جهیزیه، هشت هزار بسته مشق احسان و ۲۵ پک بهداشتی بود که بین اقشار آسیب دیده از کرونا و محرومین توزیع شد.

کد خبر: ۷۹٬۹۲۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha