۲۷ اسفند ۱۳۹۹ - ۲۰:۱۸
علاقه مندی پاکستان به تامین انرژی از ایران
نخست وزیر پاکستان اعلام کرد

علاقه مندی پاکستان به تامین انرژی از ایران

عمران خان، نخست وزیر پاکستان گفت: در صورت ایجاد فضای امنیت و پایداری در منطقه، پاکستان می‌تواند انرژی مورد نیاز خود را از ایران تامین کند.

به گزارش بازار، نخست وزیر پاکستان گفت در صورت ایجاد فضای امنیت و پایداری در منطقه، پاکستان می‌تواند انرژی مورد نیاز خود را از ایران تامین کند.

عمران خان نخست وزیر پاکستان طی سخنانی در مراسم افتتاحیه نشست دو روزه "مجمع گفتگوهای امنیتی اسلام آباد" بر ضرورت صلح منطقه‌ای و افزایش اتصالات جهت کاهش فقر، رشد اقتصادی و شکوفایی منطقه تاکید کرد.

وی افزود: در صورت برپایی صلح و ثبات دائمی در منطقه، این اسلام آباد است که بیشترین فایده را کسب می‌کند چرا که از یک سو به بازار چین به عنوان یکی از بزرگترین اقتصادهای جهان متصل است و از سوی دیگر می‌تواند نیازهای انرژی خود را از ایران به عنوان منبع انرژی تامین کند.

نخست وزیر پاکستان کاهش تنش‌های منطقه‌ای از جمله حل مناقشه کشمیر میان اسلام آباد – دهلی و همچنین دسترسی به یک راهکار جامع و فراگیر در بحران افغانستان را مهم‌ترین عوامل موثر در مبارزه با فقر و پیشبرد رفاه جمعی در منطقه برشمرد.

عمران خان تاکید کرد: تا زمان برقراری صلح در منطقه پاکستان نمی‌تواند از موقعیت مهم راهبردی خود بهره‌مند شود، از این رو نیروهای امنیتی و ارتش پاکستان برای تأمین صلح در کشور و منطقه تلاش‌های گسترده دنبال می‌کنند.

گفتنی است نشست گفتگوهای امنیتی اسلام آباد به همت اداره امنیت ملی پاکستان با هدف بررسی راهکارهای ممکن برای رسیدن به اهداف اقتصادی از طریق عبور از چالش‌های امنیتی از امروز آغاز و قرار است ژنرال قمر جاوید باجوا فرمانده ارتش پاکستان نیز در آن شرکت و سخنرانی کند.

کد خبر: ۷۹٬۸۶۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha