۶ فروردین ۱۴۰۰ - ۰۲:۲۱
میزهای اقتصادی و سفارتخانه هایمان در کشورهای دیگر فعال نیست
عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس در گفتگو با بازار:

میزهای اقتصادی و سفارتخانه هایمان در کشورهای دیگر فعال نیست

عضو کمیسیون شوراها و امرو داخلی کشور در مجلس گفت: متأسفانه به دلیل نبود میزهای اقتصادی در کشورهای همسایه و فعال نبودن سفارتخانه‌های ما همچنان در موضوع صادرات دچار مشکل هستیم.

محمد حسین آصفری در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی بازار، با اشاره به چالش‌های امر صادرات و سنگ‌اندازی برخی دستگاه‌ها در این زمینه گفت: صادرات یک موضوع بسیار مهم است و سهم صادرات ما به کشورهای اروپایی و آسیایی بسیار کم است.

وی تأکید کرد: امروز سهم کشوری همچون روسیه از واردات محصولات کشاورزی ایران در سال ۳۰۰ میلیون دلار است در حالی که مسئولین این کشور درخواست دارند تا بخشی از محصولات کشاورزی‌مان را به روسیه صادر کنیم.

این نماینده مجلس تأکید کرد: متأسفانه به دلیل نبود میزهای اقتصادی در کشورهای همسایه و فعال نبودن سفارتخانه‌های ما همچنان در موضوع صادرات دچار مشکل هستیم.

آصفری اظهار کرد: در حال حاضر حجم واردات به کشور از برخی کشورهای همسایه بسیار بالاست و در قیاس صادرات کمی داریم.

وی با بیان اینکه بازار کشورهایی همچون عراق، بازار ارزشمندی است که متأسفانه از آن غافل هستیم، گفت: این در حالی است که خود عراقی‌ها علاقه‌مند محصولات ما هستند.

این نماینده مجلس با اشاره به عدم فعالیت رایزن‌های اقتصادی کشور در راستای امر صادرات، گفت: تسهیل در امر صادرات باید از جانب رایزن‌های اقتصادی و در راس آن وزارت امورخارجه صورت پذیرد که متأسفانه ما شاهد عدم فعالیت مسئولین در این بخش هستیم.

کد خبر: ۷۹٬۸۶۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha