۷ فروردین ۱۴۰۰ - ۰۲:۲۶
وزارت خارجه در دیپلماسی اقتصادی بسیار ضعیف است/ رانت و فساد در واردات به کشور
عضو کمیسیون انرژی مجلس در گفتگو با بازار:

وزارت خارجه در دیپلماسی اقتصادی بسیار ضعیف است/ رانت و فساد در واردات به کشور

احمد مرادی عضو کمیسیون انرژی مجلس با بیان اینکه در مبحث صادرات دچار عقب ماندگی هستیم، بیان داشت: متأسفانه دولتمردان به مبحث واردات علاقه‌مند هستند که در این بخش هم با رانت و فساد مواجه ایم.

احمد مرادی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی بازار، با اشاره به چالش‌های بخش صادرات و سنگ‌اندازی برخی دستگاه‌ها در این زمینه گفت: متأسفانه وزارت امور خارجه در حوزه دیپلماسی اقتصادی بسیار ضعیف عمل کرده است.

وی با بیان اینکه ظرفیت‌های اقتصادی زیادی در کشور موجود است، اظهار داشت: متأسفانه این ظرفیت‌ها به خوبی از سوی وزارت امور خارجه به دنیا معرفی نشده است.

مرادی با بیان اینکه ما در مبحث صادرات دچار عقب‌ماندگی هستیم، اظهار داشت: به عنوان مثال سفیر روسیه زمانی اذعان داشت که روسیه حاضر است تمام محصولات ارگانیک کشاورزی ایران را خریدای کند، اینکه یک کشور در طلب خریداری محصولات کشاورزی ایران بوده، بسیار امر مهمی است اما ما در این راستا ضعف داشتیم و این ضعف هم از جانب وزارت خارجه نشئت می‌گیرد.

وی با اشاره به تأثیر منفی بروکراسی اداری بر امر صادرات، گفت: این مسئله هم جزیی از مشکل است و با این حال این مسئله هم به همه دستگاه‌ها مرتبط است.

وی با بیان اینکه ایران با 16 کشور همسایه است، اظهار داشت: هر کدام از این کشورها به واقع قابلیت‌هایی داشته و به نوعی خریدار کالای ما هستند چرا که ما بهترین پسته، خرما، فرش دنیا را داریم بنابراین بیشترین مشکل در زمینه صادرات به ساختارهای غلط درونی باز می‌گردد که باید اصلاح شود که البته ما عزم و اراده‌ای در این راستا از دولت و دولتمردان نمی‌بینیم.

وی تأکید کرد: متأسفانه دولتمردان به محبث واردات علاقه‌مند هستند که متأسفانه در این بخش هم با رانت و فساد مواجه ایم.

کد خبر: ۷۹٬۸۵۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha