۱ فروردین ۱۴۰۰ - ۰۲:۱۷
انتقاد از سیاست‌های نامتمرکز صادرات| همسایگان شرقی تشنه محصولات صادراتی ایران
نماینده مردم خاش با بازار مطرح کرد:

انتقاد از سیاست‌های نامتمرکز صادرات| همسایگان شرقی تشنه محصولات صادراتی ایران

«اسماعیل حسین زهی» نماینده مردم خاش در مجلس شورای اسلامی گفت: متأسفانه در فرایند صادرات با مشکلات عدیده‌ای مواجه هستیم و گمرک سیاست‌های خود، بانک مرکزی سیاست‌های خود و وزارت امور خارجه سیاست‌های خودش را پیگیری می‌کند و اگر این مأموریت‌ها یک کاسه شود، صادرات رونق خواهد گرفت.

اسماعیل حسین زهی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی بازار، با اشاره به چالش‌های امر صادرات در کشور و سنگ‌اندازی برخی مسئولین در این زمینه، گفت: همسایگان ما پتانسیل‌های خوبی در راستای تحقق امر صادرات دارند.

وی تصریح کرد: در حال حاضر کشورهایی از جمله افغانستان و پاکستان تشنه صادرات محصولات ما هستند اما متأسفانه قوانین دست پاگیر از سوی وزارت صمت، گمرک و یا بانک مرکزی مانع از این کار می‌شود.

نماینده مردم خاش در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: ما می‌توانیم برنج، گوشت، دام سبک و سنگین و محصولات کشاروزی را صادر کنیم.

وی با بیان اینکه وزارت امور خارجه باید به بحث دیپلمای اقتصادی ورود جدی داشته باشد، بیان داشت: ورود وزارت خارجه به این مبحث باعث می‌شود تا واردات و صادرات تسهیل شود.

وی بیان داشت: متأسفانه در فرایند صادرات با مشکلات عدیده‌ای مواجه هستیم و گمرک سیاست‌های خود، بانک مرکزی سیاست‌های خود و وزارت  امور خارجه سیاست‌های خودش را پیگیری می‌کند و اگر این مأموریت‌ها یک کاسه شود، صادرات رونق خواهد داشت.

کد خبر: ۷۹٬۸۵۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha