۳ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۰:۰۲
وزارت خارجه نقش موثر در صادرات داشته باشد| صادرات ضعیف تولید را کند می کند
عضو کمیسیون امور داخلی و شوراهای مجلس با «بازار» مطرح کرد

وزارت خارجه نقش موثر در صادرات داشته باشد| صادرات ضعیف تولید را کند می کند

فرخی عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه وزارت امور خارجه باید نقش موثری در امر صادرات داشته باشد، بیان داشت: اگر هماهنگی درستی بین دستگاه‌ها در زمینه صادرات وجود داشته باشد، قطعاً شاهد رشد چشم‌گیری در این بخش خواهیم بود.

رسول فرخی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی بازار، با اشاره به چالش‌های امر صادرات در کشور و سنگ‌اندازی برخی دستگاه‌ها در این رابطه گفت: عدم توجه به امر صادرات باعث می‌شود تا کشورها با عملکرد ضعیف واحدهای تولیدی خود مواجه شوند.

وی بیان داشت: به طور حتم نمی‌توان همه تولیدات کشور را در داخل استفاده کرد بنابراین به دلیل ارزآوری و تشویق تولیدکنندگان بر تولید بیشتر، نیاز است بخشی از تولیدات صادر شود.

فرخی با اشاره به چالش‌ها پیرو کاهش صادرات در کشور گفت: یکی از موضوعاتی که می‌تواند در همه امور موثر واقع شود مبحث هماهنگی است آن هم هماهنگی همه دستگاه‌ها با هم و به دور از بخشی‌نگری.

این نماینده مجلس با بیان اینکه متأسفانه نگاه بخشی به حوزه صادرات وجود دارد، بیان داشت: نگاه بخشی به صادرات می‌تواند خروجی اقدامات را بی‌اثر کند، بنابراین هماهنگی بین بخشی در حوزه‌های مختلف صادرات و مسائل اقتصادی مهم است.

وی با بیان اینکه وزارت امور خارجه باید نقش موثری در امر صادرات داشته باشد، بیان داشت: اگر هماهنگی درستی بین دستگاه‌ها در زمینه صادرات وجود داشته باشد، قطعاً شاهد رشد چشم‌گیری در این بخش خواهیم بود.

فرخی با بیان اینکه صادرات از جمله نیازهای اساسی کشور بر شمرده می‌شود، بیان داشت: صادرات می‌تواند فرآیند ارزآوری به کشور را افزایش دهد.

کد خبر: ۷۹٬۸۵۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha