۲۷ اسفند ۱۳۹۹ - ۲۰:۰۵
افزایش شدید قیمت و تقاضای بلندمدت نفت دور از ذهن است
آژانس بین المللی انرژی:

افزایش شدید قیمت و تقاضای بلندمدت نفت دور از ذهن است

آژانس بین المللی انرژی اعلام کرد که افزایش شدید قیمت و تقاضای نفت برای مدت طولانی به‌دلیل ذخیره‌سازی و مازاد عرضه آن بعید است.

به گزارش بازار به نقل از شانا، آژانس بین‌المللی انرژی (IEA) روز چهارشنبه (۲۷ اسفندماه) اعلام کرد که بعید است قیمت نفت با وجود افزایش تقاضای نفت در اواخر سال جاری میلادی در پی واکسیناسیون ویروس کرونا افزایشی خیره‌کننده و پایدار داشته باشد، این در حالی است که جهان همچنان لبریز نفت است.

این نهاد در گزارش ماهانه خود اعلام کرد: افزایش خیره‌کننده قیمت نفت و رسیدن آن به نزدیک ۷۰ دلار برای هر بشکه بحث درباره افزایش شدید قیمت و تقاضای نفت و کمبود عرضه را برانگیخته است. داده‌ها و تجزیه و تحلیل‌های این آژانس خلاف این مسئله را نشان می‌دهد.

در این گزارش آمده است: برای آغاز، ذخیره‌سازی‌های نفت همچنان در مقایسه با سطح بی‌سابقه و با وجود افت مداوم آن همچنان  در سطوح بالایی قرار دارد. افزون بر سطح بالای ذخیره‌سازی‌ها، مقدار زیادی از ظرفیت تولید مازاد در پی محدودیت‌های عرضه ائتلاف سازمان کشورهای صادر کننده نفت (اوپک) و متحدانش (اوپک پلاس) ایجاد شده است.

اوپک پلاس در ماه جاری میلادی محدودیت عرضه نفت خود را تا حد زیادی حفظ و بازار را متعجب کرد و سبب شد بعضی از سرمایه‌گذاران پیش‌بینی کنند که یک ابرچرخه - افزایش شدید و چندساله قیمت – به وجود خواهد آمد.

این نهاد انرژی مستقر در پاریس تصریح کرد: احتمال تقاضای بیشتر و ادامه محدودیت تولید اوپک پلاس سبب کاهش شدید ذخیره‌سازی نفت در نیمه دوم امسال می‌شود.

آژانس بین‌المللی انرژی تاکید کرد: هم‌اکنون، نفت موجود در ذخیره‌سازی‌های نفتی و مخازن زیرزمینی بیش از مقدار مورد نیاز برای تامین بازارهای جهانی نفت است.

کد خبر: ۷۹٬۸۴۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha