۲۱ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۲:۱۶
نیازمند شرکت ملی خدمات بازرگانی در راستای رونق صادرات هستیم
عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس در گفتگو با بازار:

نیازمند شرکت ملی خدمات بازرگانی در راستای رونق صادرات هستیم

عضو کمیسیون «برنامه، بودجه و محاسبات» مجلس شورای اسلامی گفت: ما نیازمند یک شرکت خدمات بازرگانی در کشور هستیم که بنشیند و مبحث صادرات را در کشور مدیریت کند.

محسن زنگنه در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی بازار، با اشاره به چالش‌های امر صادرات در کشور و سنگ‌اندازی برخی دستگاه‌ها در این زمینه گفت: ما باید در این زمینه واقع‌نگر باشیم.

وی با بیان اینکه در زمینه امر صادرات ۲ ایراد اساسی داریم، افزود: یکی از ایرادات از ناحیه تولیدکننده و صادرکنند گان و یک ایراد هم از ناحیه دولت نشات می‌گیرد.

زنگنه با اشاره به ضعف دولت در زمینه چالش‌های امر صادرات در کشور گفت: همواره در بخش دولتی با تعدد بخشنامه‌ها و تعدد تصمیم‌گیری‌ها مواجه هستیم و این مسئله ریسک صادرکننده را به شدت افزایش داده و امکان برنامه‌ریزی را از صادرکننده گرفته است.

وی تصریح کرد: ما وقتی به صفوف گمرک نگاه می‌کنیم می‌بینیم که صف خروجی طویل و صف ورودی خلوت است.

این نماینده مجلس با اشاره به ضعف صادرکنندگان تأکید کرد: بازاریابی‌ یکی از ایراداتی است که به صادرکنندگان مربوط می‌شود. در حال حاضر تیم بازاریابی و تبلیغاتی ما در امر صادرات بسیار ضعیف است، این در حالی است که محصولات خوبی داریم.

وی تأکید کرد: بنده در سفر به کشورهای مختلف شاهد  این بودم که بسیاری از کشورها محصولات ما را به خوبی نمی‌شناسند بنابراین مقداری در این زمینه کم سواد هستیم و البته انگیزه لازم را هم نداریم بنابراین ما نمی‌توانیم در این بخش همه مشکلات را بر دوش تیم اجرایی قرار دهیم؛ با این حال بی‌سلیقگی‌های مدیریتی در ضعف صادرات وجود دارد.

زنگنه بیان داشت: به عنوان مثال ما نیازمند یک شرکت خدمات بازرگانی در کشور هستیم که فعلا این مسئله وجود ندارد. لذا ما یک شرکت ملی خدمات بازرگانی نیاز داریم که بنشیند و مبحث صادرات را در کشور مدیریت کند.

کد خبر: ۷۹٬۸۴۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha