۲۷ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۳:۵۱
 بیش از ۴۵ عنوان معافیت مالیاتی در قوانین داریم
عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس:

بیش از ۴۵ عنوان معافیت مالیاتی در قوانین داریم

زنگنه، عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس گفت: ما در قانون بیش از ۴۵ عنوان معافیت مالیاتی داریم که اگر آن را ریزتر بررسی کنیم به چند صد معافیت هم خواهد رسید.

به گزارش بازار، محسن زنگنه، عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه بخش عمده درآمدهای دولتها از محل مالیات است گفت: چرا سازمان مالیاتی در طول این چهل سال به وظایف خود عمل نکرده است!؟

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس افزود: ما در قانون بیش از ۴۵ عنوان معافیت مالیاتی داریم که اگر آن را ریزتر و جزئی تر بررسی کنیم به چند صد معافیت هم خواهدرسید.

وی خاطرنشان کرد: مجلس یازدهم تا به الان به قانون مالیاتها ورود نکرده و فقط یک قانون «مالیات بر عایدی» است که هنوز وارد صحن نشده و معتقدم اگر تصویب شود بسیاری از این مشکلات از جمله کنترل مالی را حل خواهد کرد.

زنگنه گفت: ما امسال در بودجه، دو حکم برای دولت تعیین کردیم؛ نخست اینکه لیست معافیت های مالیاتی را به صورت کاملاً شفاف به کمیسیون بودجه ارائه دهد و دوم هم اینکه برخی معافیت ها را کم و حذف کند.

این نماینده مجلس تصریح کرد: چرا هنرمندی که بیش از ۲۰۰ میلیون تومان درآمد دارد و یا مجموعه هایی که کتابهای کمک درسی چاپ می کنند و از پردرآمدترین کارها در کشور هستند نباید مالیات بپردازند و از مالیات معاف هستند!؟

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی لزوم جدایی بودجه از درآمدهای ناپایدار مانند درآمدهای نفتی کشور را یادآور شد و گفت: بهترین راهکار این است که ۷۰ درصد درآمدهای دولت را از منبع مالیات تأمین کنیم.

کد خبر: ۷۹٬۷۹۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha