۲۷ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۹:۵۶
۲ دلیل آشفتگی بازار کالای اساسی؛ عدم اجرای قانون تمرکز و باز گذاشتن دست دلال‌ها
عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی مطرح کرد

۲ دلیل آشفتگی بازار کالای اساسی؛ عدم اجرای قانون تمرکز و باز گذاشتن دست دلال‌ها

یوسفی، عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی عدم اجرای قانون تمرکز وظایف و اختیارات مربوط به بخش کشاورزی و عدم نظارت بر عملکرد سوءاستفاده‌کننده‌ها و دلال‌ها را دو دلیل اصلی آشفتگی بازار کالاهای اساسی و میوه دانست.

به گزارش بازار به نقل از خانه ملت، مجتبی یوسفی با انتقاد از افزایش قیمت میوه در ادامه افزایش قیمت بسیاری از کالاهای اساسی، گفت: آشفتگی بازار کالاهای اساسی و اقلام مورد نیاز مردم همچون میوه ناشی از سوءمدیریت در دو وزاتخانه‌ مرتبط با تهیه و توزیع این اقلام است.

نماینده مردم اهواز، باوی، حمیدیه و کارون در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: به عنوان یکی از خدمت‌گذاران مردم از آن‌ها به جای دولت عذرخواهی می‌کنم که دیگر نمی‌توانند حتی پرتقال برای خانواده‌های خود تهیه کنند چه برسد به میوه‌ای مانند موز!

به گفته وی مسئولیت تولید و توزیع کالاهای اساسی بر عهده یک نهاد مشخص نیست و دستگاه‌های مختلف در وزارتخانه‌های صمت و جهاد کشاورزی در این کار دخیل هستند و همین امر سبب یک بام و دو هوا در تصمیم‌گیری و تداخل وظایفی شده است.

فرهنگی با بیان اینکه وزارت جهادکشاورزی باید اختیارات مستقیم و تام داشته باشد چراکه این تداخل کاری، سوءمدیریت و هرج و مرج اقتصادی را به دنبال داشته است، اضافه کرد: جای تاسف برای دولتمردان است چراکه اوضاع انقدر بهم ریخته شده که مقام معظم رهبری باوجود مسائل مهم بسیار در کشور باید به مسئله گرانی میوه نیز ورود کنند، پس وظیفه مسئولان چیست؟

عضو کمیسیون عمران مجلس با بیان اینکه عدم اجرای قانون تمرکز وظایف و اختیارات مربوط به بخش کشاورزی و عدم نظارت بر عملکرد سوءاستفاده‌کننده‌ها و دلال‌ها دو دلیل اصلی آشفتگی بازار است، ادامه داد: دولت تمامی اقدامات خود را منوط به بازی‌های سیاسی خود کرده است اما به آن‌ها توصیه می‌کنم حداقل در چند ماه پایانی دولت قدمی برای مردم بردارند.

کد خبر: ۷۹٬۷۸۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha