۲۷ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۳:۱۱
همه مردم اطلاعات خود را در سامانه «املاک و اسکان» ثبت کنند
معاون حقوقی و فنی سازمان امور مالیاتی:

همه مردم اطلاعات خود را در سامانه «املاک و اسکان» ثبت کنند

علیزاده، معاون حقوقی و فنی سازمان امور مالیاتی اظهار کرد: طبق اصلاحیه اخیر، همه آحاد مردم باید وارد این سامانه شوند و محل سکونت و کد ملی و کد پستی خود را در آن ثبت کنند.

به گزارش بازار، محمود علیزاده، معاون حقوقی و فنی سازمان امور مالیاتی کشور دریافت مالیات را از مهم ترین ابزار برای سیاست گذاری های اقتصادی خواند و گفت: برای هر یک از قوانین مالیاتی مصوب مجلس، باید مکانیزم ها و تجهیزات و زیرساخت های مورد نیاز فراهم شود.

وی افزود: نکته حائز اهمیت در قانون «مالیات بر خانه‌های خالی» این است که هدف صرفاً اخذ مالیات نیست بلکه هدف اصلی، تنظیم گری در بخش مسکن و عرضه مسکن اجاری به ویژه برای اقشار کم درآمد است.

معاون حقوقی و فنی سازمان امور مالیاتی کشور ادامه داد: در حال حاضر عرضه مسکن اجاری در تهران تا سقف ۱۵۰ متر و در سایر شهرها هم تا ۲۰۰ متر معاف از مالیات بر درآمد اجاره است اما قانونگذار برای جلوگیری از احتکار و عدم عرضه مسکن آماده ی سکونت، از مکانیزم مالیات استفاده می کند.

علیزاده یادآور شد: در این قانون پیش بینی شده که از سال آینده اگر واحدهای مسکونی واجد شرایط، ۱۲۰ روز در طول یک سال خالی بمانند و این زمان استمرار داشته باشد، به میزان ۶ برابر مالیات اجاره بهای آن واحد مسکونی مشمول مالیات خواهندشد.

وی افزود: با توجه به اینکه تشخیص واحدهای خالی از سکنه توسط سامانه املاک و اسکان انجام می گیرد لذا تا زمانی که این سامانه، اطلاعاتی درمورد خانه های خالی از سکنه را اعلام نکند سازمان امور مالیاتی هم امکان ورود و مطالبه مالیات را پیدا نخواهد کرد.

معاون حقوقی و فنی سازمان امور مالیاتی اظهارکرد: طبق اصلاحیه اخیر، همه آحاد مردم باید وارد این سامانه شوند و محل سکونت و کد ملی و کد پستی خود را در آن ثبت کنند.

علیزاده با اشاره به اینکه قانون، جریمه سنگینی را برای این کار دیده است، گفت: پیش بینی ما این است که مالکین املاک مسکونی به اجاره دادن واحدهای خود ترغیب می شوند و همین کار در نهایت موجب افزایش عرضه مسکن و متعادل شدن اجاره واحدهای مسکونی خواهد شد.

کد خبر: ۷۹٬۷۷۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha