۲۷ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۱:۴۸
۲۵ درصد بیکاران آذربایجان شرقی فارغ‌التحصیل دانشگاه هستند
استاندار آذربایجان شرقی:

۲۵ درصد بیکاران آذربایجان شرقی فارغ‌التحصیل دانشگاه هستند

تبریز- استاندار آذربایجان‌شرقی، نرخ بیکاری در استان را ۹ درصد اعلام کرد و گفت: این رقم در بین فارغ‌التحصیلان پسر، ۲۵ درصد و در بین فارغ‌التحصیل دختر، ۳۵ درصد است.

به گزارش بازار به نقل از استانداری آذربایجان شرقی، محمدرضا پورمحمدی در مراسم تجلیل از فناوران برتر استان که در محل پارک علم و فناوری آذربایجان‌شرقی برگزار شد، اظهار داشت: تعداد دانشگاه‌های کشور در دهه‌های اخیر به شدت افزایش یافته که تبعاتی همچون مدرک‌گرایی را به همراه داشته است.

وی با تأکید بر تغییر الگو در برخی بخش‌های نظام آموزشی کشور، افزود: بی‌توجهی و بی‌برنامگی در ایجاد اشتغال برای فارغ‌التحصیلان، اشتباه بزرگی است و باید بتوانیم با ترویج مهارت‌آموزی، پاسخی قانع‌کننده برای اشتغال جوانان داشته باشیم.

استاندار آذربایجان‌شرقی، نرخ بیکاری در استان را ۹ درصد اعلام کرد و گفت: این رقم در بین فارغ‌التحصیلان پسر، ۲۵ درصد و در بین فارغ‌التحصیل دختر، ۳۵ درصد است.

پورمحمدی همچنین خواستار توجه بیشتر دانشگاه‌ها به موضوع خلق ثروت و تبدیل علم به فناوری شد و تصریح کرد: دنیای امروز دنیای مشتری‌مداری است و معتقدیم علمی که ایجاد ثروت برای جامعه را به همراه نداشته باشد، چندان موثر و کارساز نیست.

وی با اشاره به تشدید تحریم‌های اقتصادی غرب در سه سال گذشته، متذکر شد: پیش از پیروزی انقلاب اسلامی حتی پیچ و مهره هم وارد می‌شد؛ ولی امروز به سطحی از اقتدار در بخش‌های مختلف علمی، فناوری، تجاری، اقتصادی و سیاسی رسیده‌ایم که حرف‌های زیادی برای گفتن داریم.

کد خبر: ۷۹٬۷۶۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha