۲۷ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۱:۲۰
موانع کسب و کارهای دیجیتال در قانون اصناف بررسی می‌شود
سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس:

موانع کسب و کارهای دیجیتال در قانون اصناف بررسی می‌شود

اصفهان- سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: آنچه که باید در کشور ما در خصوص اقتصاد دیجیتال محقق شود رفع موانع و رسمیت بخشیدن به کسب و کارهای دیجیتالی است که موضوعات مرتبط با این‌ها در قانون اصناف در حال بررسی است.

مهدی طغیانی در گفت‌وگو با خبرنگار بازار با اشاره به لزوم توسعه اقتصاد دیجیتال اظهار داشت: رویکردهای اقتصاد دیجیتال بسیار متنوع و گسترده‌ استاما ما از این فضا به اندازه سایر کشورها بهره لازم را نبردیم و همچنان قابلیت توسعه در کشور ما را دارد.

وی ادامه داد: با این وجود اقتصاد دیجیتال در اصفهان در شرایط کرونایی و نسبت به گذشته وضعیت بهتری پیدا کرده و امروزه از لحاظ تعداد کاربران رسمی در فضای مجازی که پلتفرم مشخص و یا فروشگاه مجازی برای فعالیت دارند و همچنین کسب و کارهای غیر رسمی توسعه پیدا کرده است.

سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی بیان داشت: امرار معاش بسیاری از مردم اصفهان امروز از طریق فضای شبکه‌های اجتماعی و به صورت کسب و کارهای غیر رسمی و خانگی است اما آنچه که باید در کشور ما محقق شود رفع موانع و رسمیت بخشیدن به این نوع از کسب و کارهاست.

نظارت درست لازمه توسعه بخشیدن به فضای اقتصاد دیجیتال
وی با بیان اینکه نظارت درست لازمه توسعه بخشیدن به فضای اقتصاد دیجیتال و کسب و کارهای غیر رسمی است، تصریح کرد: با نظارت صحیح حاکمیت نیز می‌تواند ضمات اجرا برای هر دو طرف خریدار و فروشنده ایجاد کند، زیرا در این مسیر عنصر امنیت و اعتماد بخشی نیز تامین می‌شود.

طغیانی ادامه داد: در خصوص کسب و کارهای رسمی نیز باید موانع و سخت‌گیری‌ها برطرف شود و در این شرایط کرونا بستر فراهم است که می‌توانند علاقه مندان در این حوزه وارد شوند و جلو روند.

وی با اشاره به اینکه ساختارهای ضعیف و معیوبی در بحث اقتصاد دیجیتال وجود دارد، گفت: در واقع کسب و کارهای دیجیتالی رقیب صنوف واقعی هستند و باید سازوکار قانونی برای آنها ایجاد شود اما در سیستم مجوز دهی این دو ارتباط نزدیکی وجود ندارد، به همین خاطر در قانون اصناف که در کمیسیون اقتصادی در دست اصلاح است، موضوعات مربوط به کسب و کارهای دیجیتالی نیز قرار داده شده است.

کد خبر: ۷۹٬۷۵۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha