۱۰ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۶:۵۳
نرخ بیکاری استان همدان ۲۲ درصد است/ ساخت ۵۰ هزار واحد مسکونی در همدان
حاجی بابایی خبر داد:

نرخ بیکاری استان همدان ۲۲ درصد است/ ساخت ۵۰ هزار واحد مسکونی در همدان

همدان - نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه اعلام نرخ بیکاری ۶ درصدی استان همدان از سوی استانداری باعث شده که در حوزه توزیع اعتبارات برای همدان در مجلس شورای اسلامی دست ما بسته باشد، گفت: بنده معتقدم نرخ بیکاری استان همدان ۲۲ درصد است.

به گزارش خبرنگار بازار؛ حمیدرضا حاجی‌بابایی ظهر سه شنبه در بازدیداز مجتمع توریستی گنجنامه با بیان اینکه همدان از ظرفیت‌های گردشگری و توریستی بسیاری برخوردار است، گفت: باید برای معرفی بهتر همدان نسبت به ایجاد یک برند گردشگری اقدام شود.

وی با بیان اینکه تمام مناطق گردشگری به منظور توسعه دارای یک برند هستند که در همدان نیز می‌توان از برند «نخستین پایتخت تاریخ و تمدن ایران‌زمین» برای این مهم بهره برد از ایجاد موزه منطقه‌ای غرب کشور و موزه هنرهای معاصر در همدان خبر داد و گفت: برخی در روند ایجاد موزه هنرهای معاصر هفت سال وقفه انداختند اما دوباره آن را به ردیف اعتباری و اجرایی بازگرداندیم.

راه‌اندازی بسترهای زیرساختی مانند اتوبان تهران ـ همدان، ایجاد راه آهن و فرودگاه در راستای توسعه گردشگری همدان

حاجی بابایی راه‌اندازی بسترهای زیرساختی مانند اتوبان تهران ـ همدان، ایجاد راه آهن و فرودگاه را در راستای توسعه گردشگری همدان برشمرد و افزود: خوبی برای کار و پیشرفت در همدان وجود دارد و باید جسارت داشت و نخستین قدم را محکم برداشت.

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی با انتقاد از سنگ‌اندازی برخی در شروع کارهای بزرگ اظهار کرد: باید به دور از حاشیه‌ها برای پیشرفت و توسعه استان همدان تلاش کرد.

حاجی‌بابایی با اشاره به اینکه استان همدان رشد خوبی در حوزه دانشگاهی به ویژه در زمینه علوم پزشکی دارد؛ گفت: اگر در برخی حوزه‌ها مانند پیوند کبد نیز ورود کنیم ۱۰ سال جلوتر خواهیم رفت.

وی از اخذ مجوز رشته پزشکی برای دانشگاه آزاد اسلامی همدان خبر داد و گفت: همدان در تبدیل به قطب فناوری‌های برتر به عنوان استان پایلوت انتخاب شده و سرعت کار در این زمینه بسیار بالاست.

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس از اختصاص ۳۷۵ میلیارد تومان اعتبار طی امسال برای اتصال راه‌آهن سنندج به همدان خبر داد و افزود: اگر به خرم‌آباد نیز وصل شویم بعد از تهران هیچ استانی مانند همدان چنین شرایط ارتباطی را ندارد.

وی از تبدیل جاده همدان ـ علیصدر به اتوبان خبر داد و با بیان اینکه برای انجام این کار مهم باید همه همکاری کنند؛ اضافه کرد: مسیر گنجنامه به تویسرکان نیز باید باز شود که این طرح نیز جزو ردیف‌های اعتباری تعریف شده است.

همدان در حوزه ارتباطی مشکل ندارد و فقط ضعف آن در بخش مخابراتی است که باید فکری به حال آن شود

حاجی‌بابایی با تأکید بر اینکه استان همدان در حوزه ارتباطی مشکل ندارد و فقط ضعف آن در بخش مخابراتی است که باید فکری به حال آن شود؛ گفت: همدان در بخش مخابراتی باید جزو ۱۰ استان برتر کشور باشد اما متأسفانه جزو سه دهک آخر هستیم.

وی در ادامه از تبدیل استان همدان به یک مجموعه پتروشیمی خبر داد و با بیان اینکه در حال حاضر ۶ واحد گاوداری ۶ هزار رأسی نیز در حال ساخت داریم؛ تأکید کرد: بعد از تصویب طرح جامع شهری شرایط برای ساخت ۵۰ هزار واحد مسکونی در همدان مهیا خواهد شد.

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس با بیان اینکه اعلام نرخ بیکاری ۶ درصدی از سوی استانداری باعث شده که در حوزه توزیع اعتبارات برای استان‌ در مجلس شورای اسلامی دست ما بسته باشد، گفت: بنده معتقدم نرخ بیکاری استان همدان ۲۲ درصد است.

حاجی‌بابایی با بیان اینکه لحاظ نکردن ۱۵۰ هزار نفر از جمعیت استان همدان موضوع دیگری است که باعث شده در تقسیم بودجه با مشکلاتی مواجه شویم تأکید کرد: البته در پی حل هر دو مورد هستیم تا استان از اعتبارات و حق و حقوق خود بهره‌مند شود.

کد خبر: ۷۹٬۷۲۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha