۲۶ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۹:۴۱
اولین توربین ملی در کشور طراحی و ساخته می شود
مدیرعامل شرکت مادر تخصصی تولید نیروی برق حرارتی:

اولین توربین ملی در کشور طراحی و ساخته می شود

نوشهر- مدیرعامل شرکت مادر تخصصی تولید نیروی برق حرارتی از امضای قرارداد طراحی وساخت توربین ملی برای اولین بار در کشور خبر داد.

به گزارش خبرنگار بازار، محسن طرز طلب عصر سه شنبه در حاشیه بازدید از نیروگاه نوشهر با بیان اینکه نیروگاه کاسپین دارای یک واحد گاز به ظرفیت ۳۰۶ مگاوات و یک واحد بخار به ظرفیت ۱۵۰ مگاوات فعالیت دارد، حجم سرمایه گذاری را شامل ۳۱۳ میلیون یورو اعلام کرد.

وی با عنوان اییکه ۲۱۵ میلیون یورو از سرمایه گذاری صورت گرفته از اعتبارات صندوق توسعه ملی با عاملیت بانک صنعت ومعدن تامین شده است، گفت: این نیروگاه اولین نیروگاه راندمان بالای کشور با راندمان ۵۹ درصد است که به توان تولید برق کشور افزوده می شود.

وی گفت: راندمان این نیروگاه در مقایسه با راندمان های فعلی سیکل ترکیبی کشور ۱۰ درصد بالاتر است و تولید همزمان نیروگاه موجب صرف جویی ۱۰۰ میلیون مترمکعب سوخت در سال شده است.

طرزطلب افزود: در طراحی نیروگاه از دانش فنی و نیروهای متخصص کشور استفاده شده است و بالاترین راندمان نیروگاههای سیکل ترکیبی در جهان ۶۱ درصد است و در ابتدای دولت اجازه توربین های گاز کلاس اف به کشور داده می شود و دولت برای آن سرمایه گذاری عظیمی می کند.

مدیرعامل شرکت مادر تخصصی تولید نیروی برق حراری یادآور شد: همچنین با انعقاد قرارداد پنج هزار مگاواتی با گروه مبنا برای انتقال توربین ها به کشور برنامه ریزی می کند و اکنون پس از گذشت چهار سال، تکنولوژی ساخت نیروگاهها در کشور فراهم شده است.

طرزطلب با بیان اینکه در هفته گذشته طراحی وساخت توربین ملی در کشور به امضای شرکت تولید برق حرارتی و گروه مبنا رسید، افزود: طی پنچ سال گذشته سهم مشارکت بخش خصوصی در به مدارآمدن نیروگاه های حرارتی بزرگ به بیش از ۷۳ درصد رسیده است.

وی گفت: این درحالی که حجم سرمایه گذاری انجام شده برای احداث نیروگاه طی ۱۰ سال گذشته ۴.۵ میلیارد دلار بود اما سرمایه گذاران باید منابع دریافتی را از صندوق توسعه ملی به ارز برگردانند ولی فروش برق به صورت ریال است.

کد خبر: ۷۹٬۶۷۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha