۲۶ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۶:۵۵
قدردانی رئیس جمهور از دست اندرکاران طرح انتقال آب خلیج فارس

قدردانی رئیس جمهور از دست اندرکاران طرح انتقال آب خلیج فارس

حجت الاسلام روحانی، رئیس جمهور از دست اندرکاران طرح ملی انتقال آب خلیج فارس و دریای عمان به شرق کشور قدردانی کرد.

به گزارش بازار به نقل از پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری، حسن روحانی رئیس جمهور در نامه‌ای خطاب به مدیران عامل شرکت تامین آب خلیج فارس و شرکت چادرملو، با قدردانی از زحمات و تلاش‌های انجام شده در اجرای طرح انتقال آب از خلیج فارس و دریای عمان به مرکز و منطقه شرق کشور اظهارداشت: بدون تردید توسعه و آبادانی ایرانی اسلامی و دستیابی به شکوفایی اقتصادی و توسعه پایدار جز با تلاش مدیران، متخصصان و کارگران سخت کوش و متعهد ایرانی میسر نیست.

شایان ذکر است، ۲ قطعه از خطوط انتقال آب خلیج فارس از سیرجان به مس سرچشمه و سپس اردکان یزد، آغاز عملیات اجرایی خط سوم انتقال آب خلیج فارس به اصفهان و خط دوم انتقال آب خلیج فارس به مشهد و همچنین خط انتقال آب دریای عمان به زاهدان در قالب طرح عظیم ملی انتقال آب شیرین شده خلیج فارس و دریای عمان به استان‌های هرمزگان، کرمان، یزد، اصفهان، خراسان‌های جنوبی و رضوی و سیستان و بلوچستان، روز دوشنبه با فرمان رئیس جمهور آغاز شد.

دو خط انتقال آب از سیرجان به مس سرچشمه و از مس سرچشمه به اردکان در مجموع به طول ۵۲۰ کیلومتر با ۷ هزار میلیارد تومان اعتبار اجرا شده است.

برای اجرای خطوط انتقال آب به اصفهان، مشهد و سیستان و بلوچستان که در مجموع ۳ هزار و ۲۸۰ کیلومتر طول خواهند داشت نیز ۱۲۱ هزار میلیارد تومان اعتبار در نظر گرفته شده است.

این پروژه‌های زیر ساختی و توسعه‌ای برای ۵۴ هزار نفر اشتغال پایدار ایجاد می‌کند.

کد خبر: ۷۹٬۶۶۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha