۲۶ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۵:۱۷
شاهد اختلال در توزیع برخی اقلام مانند مرغ هستیم
سخنگوی دولت:

شاهد اختلال در توزیع برخی اقلام مانند مرغ هستیم

ربیعی، سخنگوی دولت گفت: متاسفانه به علت محدودیت‌های ایجاد شده از تحریم و کاهش درامد ارز اختصاصی برای نهاده‌ها در موعد مقرر و نیز سودجویی عده‌ای در توزیع برخی اقلام مانند مرغ با مشکلاتی مواجه شدیم که موجب اختلال توزیع در بازار شد.

به گزارش بازار به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی دولت، علی ربیعی در نشست خبری هفتگی خود افزود: در مصوبه دیگری، به منظور رشد تعاونی‌ها و ایجاد تسهیلات برای سرمایه گذاری تعاونی‌ها و حمایت از آن‌ها ۵ هزار میلیارد ریال به عنوان افزایش سرمایه دولت به بانک توسعه تعاون اختصاص یافت.

ربیعی گفت: دولت به منظور ایجاد تعادل به تعاونی مرزنشینان و پیله وران اجازه داد از محل صادرات در سال‌های ۹۷، ۹۸ و ۹۹ خارج از سهمیه ارزی تامین شده واردات کالاهای اساسی و ضروری و میوه شامل برنج، چای، دانه‌های روغنی، مغز گردو، بادام هندی، نهادهای دامی و دام زنده، گوشت گاو و گوساله و همچنین میوه‌های گرمسیری و نارنگی وارد کنند.

وی اضافه کرد: همچنین به منظور تسهیل واردات اقلام یاد شده کارت‌های الکترونیکی مبادلات مرزنشینان استان‌های آذربایجان غربی، بوشهر، سیستان و بلوچستان، خراسان رضوی، خوزستان، کردستان و هرمزگان به صورت سیستم برای یک دوره یکساله تا پایان تمدید شد. همچنین بازارهای مرزی شرق کشور از تخفیف سود بازرگانی ۲۰ درصد برای واردات کالا برخوردار شدند.

سخنگوی دولت گفت: همچنین دولت دیروز با توجه به در پیش رو بودن ماه مبارک رمضان و افزایش ذخایر گوشتی و برگردان تعادل به بازار به رغم جوجه ریزی مناسب و تولید قابل قبول مرغ برای حمایت از مصرف کنندگان به شرکت پشتیبانی امور دام کشور اجازه داد تا ۵۰ هزار تن گوشت مرغ با استفاده از ارز ترجیحی ۴۲۰۰ هزار تومانی خریداری و وارد کشور نماید.

وی در ادامه با بیان اینکه ما در مواجهه با کرونا همچنان در بیم و امید به سر می‌بریم و در وضعیت ریسک هستیم تصریح کرد: وضعیت کلی کشور مناسب بوده، تاکنون شاهد اوج جدیدی در سطح کشور نیسیتم، ولی در خوزستان همچنان اکثر شهرها قرمز هستند. مقررات خاص در داخل استان خوزستان و استان‌های همجوار را به شدت اعمال خواهیم کرد.

ربیعی گفت: مصوبات اخیر ستاد ملی کرونا در خصوص کسب و کارها به ویژه استان خوزستان به مدت حداکثر ۳ ماه از اسفند ۹۹ تمدید و ابلاغ می‌شود. تست‌ها در این استان به روزانه ۲۰ هزار افزایش یافته و ۴۱ درصد تخت بستری اضافه شده است.

وی افزود: در ارتباط با بحث واکسیناسیون عمومی با واردات واکسن‌های روسی، چینی و هندی تلاش خواهد شد که واکسیناسیون کادر درمان و افراد آسیب پذیر تا پایان سال مطابق برنامه تکمیل شود. ضمنا خارج از اولویت بندی سند واکسیناسیون به هیچ کسی واکسن تزریق نخواهد شد. ستاد ملی کرونا معتقد است باید با همکاری کامل و در کنار مردم و دولت تمهیداتی بیاندیشیم که وارد موج چهارم نشویم.

سخنگوی دولت گفت: کماکان توصیه ما به عدم سفر شرکت و تجمعات نوروزی است. همگان نباید از تلاش برای مبارزه با کرونا خسته و یا غافل شویم. کرونا در سال گذشته عزیزان زیادی را از ما گرفت. هر یک از ما با مصبیت خانواده، دوستان نزدیک و دور خود به سوگ نشسته ایم.

وی افزود: از افسوس فردا برای نبودن عزیزان در کنارمان با تلاش و جدیت در رعایت پروتکل‌ها و نرفتن به تجمعات پیشگیری کنیم. توصیه می‌کنیم امسال هفت سین مان را در سایه سین سلامت بچنیم و همگی به پویش سین هشتم سلامتی بپیوندیم.

سخنگوی دولت در ادامه نشست خبری افزود: در پایان سال، ۲۹ اسفند هفتادمین سالگرد ملی شدن صنعت نفت توسط مرحوم دکتر مصدق برای ملت ما یاد آور یک حماسه بزرگ، اما ناتمام ملی است. لایحه ملی شدن صنعت نفت کنترل این دارایی بزرگ ملی را صریحا در راستای " کمک به صلح جهانی" معرفی می‌کرد، اما اتحاد امریکا - انگلستان با توسل به حربه "خطر کمونیستی " عملیات کودتا را شکل دادند.

وی یادآور شد: امروز خوشبختانه آن خط مقاومت ملی نافرجام در برجام به فرجام وکمال خودش رسیده است. دیپلماسی انرژی هسته‌ای همپای اصل آن انرژی ضروری برای توسعه اقتصادی به پیش می‌رود و به یمن برجام حربه ایران هراسی وجعل خطر "ایران اتمی" کارآمدی خود را از دست داده است. اثبات ماهیت صلح آمیز مقاومت و عزم ملی برای توسعه و پیشرفت اقتصادی و علمی همان حلقه مفقوده‌ای است که امروزه به یمن دیپلماسی برجامی و تعاملی ایران حاصل شده است. از خدای بزرگ و مهربان خواستاریم همه انسان‌ها و هموطنان نوروز سال آینده را شاد و خرم‌تر به جشن بنشینند.

سخنگوی دولت در پاسخ به سوالی در خصوص نظر دولت درباره دسترسی مردم ایران به اینترنت ماهواره‌ای گفت: اینترنت ماهواره‌ای ضرورتی است که در عصر اقتصاد دیجیتال و برای توسعه صنعت اینترنت اشیا و همچنین دسترسی به اینترنت در مناطق دورافتاده در همه دنیا در حال پیگیری است.

وی افزود: دولت هم برای توسعه دسترسی به اینترنت در سیستان و بلوچستان و همچنین اخیرا در بشاگرد از آن بهره گرفته است و در سازمان فضایی ایران و کمیسیون‌های تخصصی شورای عالی فضایی، برنامه مدونی برای توسعه و نیز همکاری‌های بین‌المللی در جهت بهره‌برداری از این تکنولوژی، ترسیم شده است. هر شرکت بین‌المللی برای ارائه خدمات می‌تواند پس از اخذ مجوز، در ایران خدمت رسانی کند و دولت نگاه تهدید محوری به این فناوری ندارد.

ربیعی گفت: آنچه تحت عنوان مقابله با این فناوری ابتدا در مجلس مصوب شده بود، نیز پس از ایراد شورای نگهبان، در قانون بودجه مجددا توسط مجلس محترم از قانون حذف شد.

کد خبر: ۷۹٬۶۴۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha