۲۶ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۷:۴۱
صرفه جویی ۱۰ تا ۱۵ میلیون دلاری با تولید سیستم‌های کنترل توزیع نیروگاه
مدیرعامل شرکت مهار سیستم مطرح کرد

صرفه جویی ۱۰ تا ۱۵ میلیون دلاری با تولید سیستم‌های کنترل توزیع نیروگاه

مولایی، مدیرعامل شرکت مهار سیستم گفت: تولید سیستم‌های کنترل توزیع نیروگاه‌ها تحت عنوان (DCS) در داخل، ۱۰ تا ۱۵ میلیون دلار صرفه جویی ارزی در بر دارد.

به گزارش بازار، افشین مولایی در حاشیه آئین ورود سه شرکت دانش بنیان به سبد سرمایه گذاری خطرپذیر بنیاد مستضعفان در مصاحبه با خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما افزود: این سیستم ها، سیستم‌هایی هستند که در حوزه سخت افزار، الکترونیک، مخابرات و نرم افزار، فرآیند تولید صنایع بزرگ و کوچک را انجام می‌دهند.

وی با بیان اینکه صنایع نیروگاهی، جزو صنایع بزرگ است گفت: قرار است سیستم کنترل توزیع نیروگاه را در یکی از نیروگاه ها، مستقر کنیم.

مولایی با اشاره به آغاز کار مرحله مهندسی این نیروگاه افزود: در این مرحله، ۴ میلیارد تومان هزینه خواهد شد.

وی اضافه کرد: در صورت موفقیت این محصول، بیش از ۱۰ تا ۱۵ میلیون دلار صرفه جویی ارزی خواهد داشت و پس از اتمام کار، کل هزینه مشخص خواهد شد.

مدیرعامل شرکت مهار سیستم گفت: نیروگاه مورد نظر در اهواز، یک نیروگاه قدیمی و با سابقه است و سیستم کنترل توزیع نیروگاه در آن فرسوده شده است.

مولایی افزود: تطبیق فناوری‌های خارجی با این نیروگاه از نظر مالی و زمانی طولانی‌تر از سیستم‌های داخلی است.

وی گفت: ما کار ارتقاء و به روز رسانی این نیروگاه را انجام می‌دهیم و این اقدام، ضرورتی برای تولید نیروگاه است و در ظرفیت آن اثری نخواهد داشت.

مولایی ادامه داد: در بخش نیروگاهی، بخش خدمات سیستم‌های کنترل توزیع (DCS) بومی شده است، اما تجهیزات اصلی یا (PLC) بومی نشده است.

وی گفت: گام نخستی که برداشته شده این است که سیستم‌های (PLC) مبتنی بر تبدیل مواد اولیه به سیستم، در این نیروگاه تحقق یابد.

کد خبر: ۷۹٬۶۳۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha