۲۶ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۷:۴۹
ارتقای کیفی و کاهش قیمت تمام شده خودرو با اولویت دهی به طراحی داخلی
معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهور اعلام کرد

ارتقای کیفی و کاهش قیمت تمام شده خودرو با اولویت دهی به طراحی داخلی

ستاری، معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهور گفت: با اولویت دهی به طراحی داخلی خودرو می‌توان انتظار داشت ارتقاء کیفی و کاهش قیمت تمام شده در این محصول محقق شود.

به گزارش بازار، سورنا ستاری در حاشیه بازدید از مرکز تحقیقات ایران خودرو در جمع خبرنگاران افزود: به طور نمونه در خودرو ۲۰۶ بیش از ۷۰ نوع ورق استفاده می‌شود که با تجمیع طراحی‌ها و رسیدن به یک طراحی داخلی می‌توان از ورق‌های ساخت داخل هم در این خودرو و دیگر خودروهای ساخت خودروسازان استفاده کرد و بدین وسیله هزینه ساخت خودرو را کاهش داد.

معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری با بیان این‌که اتفاقاتی که اخیرا در مجموعه ایران‌خودرو در حال رخ دادن است حرکت به سمت صنعت خودروسازی است، گفت: چند پلتفرم خوب در این شرکت در حال توسعه است و بر مبنای آن سالی یک خودرو عرضه خواهد شد.

ستاری، با اشاره به حساسیت‌های موجود در صنعت خودرو اضافه کرد: زمانی صاحب صنعت می‌شویم که طراحی‌ها برای خودمان باشد دز این رو با کپی‌سازی این اتفاق نمی‌افتد.

وی گفت: مردم باید اثر تغییر در نگرش در خودروسازی را لمس کنند؛ جهت گیری صحیحی انجام شده، اما تا نقطه مطلوب فاصله دارد.

ستاری با تاکید بر استفاده مشترک از پلتفرم بخش‌های مختلف خودرو و استفاده از توانمندی شرکت‌های داخلی افزود: ایران خودرو چند مدل خودرو تولید می‌کند که برخی پلتفرم آن مانند برق و الکترونیک را می‌تواند یکی کند تا هزینه تولید کاهش یابد.

وی ادامه داد: باید پلتفرم‌های داخلی خودمان را داشته باشیم و از دانش داخلی برای افزایش کیفیت استفاده کنیم.

ستاری افزود: در هر دو خودروساز اصلی کشور اتفاقات خوبی در حال رخ دادن است این یعنی باید حمایت‌های لازم از آن‌ها صورت گیرد.

کد خبر: ۷۹٬۶۳۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha