۲۷ اسفند ۱۳۹۹ - ۰۴:۴۳
دوچرخ‌هایی که با کیفیت‌تر شدند
۳ موتورسیکلت با کیفیت بازار جهانی، به انتخاب بازار

دوچرخ‌هایی که با کیفیت‌تر شدند

سه موتورسیکلت یاماها، ب‌ام‌و و کی‌تی ام در میان موتورسیکلت‌های تولید شده در سال ۲۰۲۱ در دسته با کیفیت‌ترین موتورهای موجود در بازار قرار دارد.

بازار؛ گروه خودرو: هرسال سازندگان موتورسیکلت به تیم‌های طراحان، مکانیک‌ها و مهندسان‌ها خود دستور می‌دهند که محصولی مبتنی بر زیبایی شناسی، تقویت قدرت، عملکرد عالی و تجهیزات روز طراحی کنند. در کنار تمام این موارد نیز باید توجه ویژه به استانداردها آلایندگی داشته و محصولی متناسب با سلیقه مشتریان به بازار عرضه کنند.

هر سال سازندگان با یک یا دو محصول اقدام به جلب رضایت مشتریان و بهبود سهم بازار می‌کنند، این موضوع سبب شده که رقابت جدی برای تولید موتورسیکلت در سال میلادی جدید میان سازندگان ایجاد و پیشرفت آن‌ها را در پیش داشته باشد. بنابراین در این گزارش سعی کردیم به بررسی پنج موتورسیکلت برتبر سال ۲۰۲۱ بپردازیم:

کی تی ام ۳۹۰ ادی وی ۲۰۲۱
کی تی ام شرکت تولید کننده موتور سیکلت در سال ۲۰۱۲ با ارائه محصول دوک ۳۹۰ یک پلت‌فرم فوق‌العاده را به بازار عرضه کرد، هرچند قیمت این محصول به حدی بود که مشتریان در بازار آن را در دست موتورسیکلت‌های گران قیمت طبقه بندی می‌کنند. این تولید کننده اتریشی براساس پلت‌فرم این محصول، یک موتورسیکلت ماجراجویی سطح پایین با پیشرانه حجم ۳۹۰ سی‌سی طراحی کرده است. ای دی وی ۳۹۰ سی‌سی طراحی زیبایی را با خود یدک می‌کشد که الگو گرفته از موتورسیکلت ۸۹۰ و ۱۲۹۰ سی‌سی این تولید کننده است. این موتورسیکلت مجهز به میله‌های پایداری است. از سوی در این موتورسیکلت از فرمان قابل ارتقا استفاده شده که سبب بهبود حرکت می‌شود.

این دوچرخه جذاب به سبک ماجراجویی با هندلینگ و عملکرد بالا طراحی و ساخته شده تا بهترین فرمان پذیری را راکب ایجاد کند. در این موتورسیکلت یک پیشرانه با قدرت ۴۳ اسب بخار تعبیه شده که بهترین قدرت وزن به حجم موتور را ایجاد می‌کند. می‌توان این موتورسیکلت را در دسته بهترین موتورهای سال ۲۰۲۱ از نظر طراحی و کیفی قرار داد. اتریشی‌ها برای اینکه محصول بادوام به بازار عرضه کنند، از طراحی ویژه با حجم پایین بهره گرفته‌اند.

دوچرخ‌هایی که با کیفیت‌تر شدند

یاماها ترن ۷۰۰ ۲۰۲۱
یاماها ترن ۷۰۰ برای نخسین بار در سال ۲۰۱۶ رونمایی شد. یاماها با عرضه ای محصول رقبای خود در بازار را به چالش جدی در حرکت و مانورپذیری دعوت کرد. این موتورسیکلت‌ساز پس از گذشت چند سال نسل جدیدی از این محصول را معرف کرده است. ترن ۷۰۰ یا تی ۷ به یک پیشرانه دوقلو اصلاح شده مجهز شده است که در ساختمان طراحی دارای میل‌بادامک رو و ارتقا یافته است. هرچند که برای حرکت بهتر این موتور در مسیرهای خارج جاده یا همان آفرود، یک سیستم تنظیم فرمان استفاده شده است. طراحی اصلی تی ۷ براساس خودروها بوده که سبب حرکت بهتر خواهد شد. هرچند که این موتورسیکلت به دلیل وزن پیشرانه گاهی در حرکت آفرود دچار عدم پایداری خواهد شد، اما به لطف سیستم تعلیق نسل جدید و دفع بیشتر ضربه، این معضل مرتفع شده است. این موتورسیکلت دارای یک پیشرانه با قدرت ۷۲ اسب بخار هست و مجهز به رادیاتور است. مهندسی ژاپنی با آلیاژهای که در این پیشرانه به کاررفته، کیفیت را تقابل با اصطکاک افزایش داده و حساسیت به نوع سوخت در این موتور وجود ندارد.

دوچرخ‌هایی که با کیفیت‌تر شدند

ب ام و  اف ۹۰۰ ایکس آر ۲۰۲۱
ب‌ام‌و موتور راد، برای نخستین بار محصولی با نام اف ۹۰۰ ایکس آر را در سال ۲۰۱۸ به بازار معرفی کرد. بازار در آن سال استقبال بسیار مناسبی از این محصول کرد و این گروه تولیدی اشتیاق بیشتری برای عرضه نسل جدید آن کسب کردند. این موتورسیکلت باواریایی، سبک طراحی اسپرت مدولار است. ب‌ام‌و در این موتورسیکلت سعی کرد، طراحی ویژه‌ای برای موتورهای اسپرت را به بازار معرفی کند و یک محصول همه فن حریف باشد. این تولید کننده باواریایی برای این موتورسیکلت یک پیشرانه دو قلوی موازی با حجم ۸۹۵ سی‌سی تعبیه شده است. هرچند که در ظاهر این پیشرانه حجم بیشتری به موتورسیکلت داده، اما به لطف ترمز الکترونیکی فعال و کنترل موتور ب‌ام‌و توان با تنظیم الکتریکی، راکب حس سواری مناسبی را دریافت خواهد کرد. گفتنی هست که ب‌ام‌و با این پیشرانه ۹۹ اسب بخار قدرت دریافت می‌کند.   به لطف طراحی ویژه و آلیاژ با کیفیت و مهندسی آلمانی، این موتورسیکلت در دسته موتورهای با عملکرد بالا قرار دارد.

دوچرخ‌هایی که با کیفیت‌تر شدند

کد خبر: ۷۹٬۶۲۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha