۲۶ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۳:۴۰
کاهش ۱۸ درصدی مصرف نفت سفید و گاز مایع در استان فارس
مدیر شرکت پخش فرآورده‌های نفتی فارس خبر داد

کاهش ۱۸ درصدی مصرف نفت سفید و گاز مایع در استان فارس

شیراز - مدیر شرکت پخش فرآورده‌های نفتی فارس از کاهش ۱۸ درصدی میزان مصرف نفت سفید و گاز مایع در استان نسبت به سال گذشته با اجرای طرح توزیع الکترونیکی نفت سفید و گاز مایع خبر داد.

به گزارش بازار به نقل از روابط عمومی شرکت ملی پخش فرارده های نفتی فارس، امیر بنی‌کریمی بیان کرد: طرح توزیع الکترونیکی فرآورده‌های نفتی با همکاری تمام دستگاه‌های اجرایی فارس با موفقیت اجرا و گامی موثر بر تخصیص، توزیع بهینه، کنترل و صیانت از این سرمایه ملی برداشته شد.

وی اظهار کرد: طرح توزیع الکترونیکی فرآورده‌های نفتی از جمله طرح‌های ملی در مدیریت و توزیع بهینه فرآورده‌های نفتی در بین مصرف کنندگان واقعی است که توسط شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران اجرا شده است.

مدیرعامل شرکت پخش فرآورده‌های نفتی فارس تحقق دولت الکترونیک، رعایت حقوق مصرف کنندگان، جلوگیری از عرضه خارج از شبکه و دسترسی آسان تر مصرف کنندگان واقعی به فرآورده‌های نفتی را از جمله اهداف مهم این طرح  عنوان کرد.

بنی‌کریمی اظهار کرد: این طرح در اکثر استان‌های کشور از ابتدای امسال اجرا شده و فارس به همراه چند استان دیگر در فاز آخر به این طرح ملی پیوسته‌اند.

وی اظهار کرد: با هماهنگی و انجام تمهیدات لازم با مقامات استان، سازمان‌ها و ادارات  ذی ربط بسترها و زیرساخت‌های لازم برای اجرای این طرح فراهم و از اواخر مرداد ماه این طرح در استان  به مرحله اجرا و مصرف کنندگان فرآورده‌های نفتی (نفت سفید، نفت گاز و گاز مایع ) با مراجعه به سایت شرکت نسبت به ثبت نام اقدام و فرآورده مورد نیاز خود را به صورت الکترونیک دریافت می‌کنند.

مدیرعامل شرکت پخش فرآورده‌های نفتی فارس عنوان کرد: شناسایی و ثبت نام الکترونیکی خانوارهای فاقد گاز طبیعی از سال ۹۸ در استان آغاز و نفت سفید  بدون مشکل به مصرف کنندگان واقعی و از طریق کالا برگ تحویل شده است.

بنی‌کریمی اظهار کرد: با انجام تهمیدات و هماهنگی‌های لازم و همچنین اطلاع رسانی از چگونگی ثبت نام و دریافت گاز مایع این طرح با حضور استاندار و در ناحیه آباده به عنوان اولین شهرستان استان عملیاتی شد و توزیع گاز مایع به صورت الکترونیکی در اختیار مصرف کنندگان قرار گرفت.

وی ادامه داد: خانوارهای فاقد گاز طبیعی، بخش‌های صنفی و صنعتی از مهمترین مصرف کنندگان گاز مایع هستند و تعداد خانوارهای مشمول این طرح در استان حدود یکصد و چهل هزار خانوار بوده که با اطلاع رسانی‌های انجام شده تاکنون بیش از ۹۵ درصد در سامانه سدف ثبت نام و نفت سفید خود را به صورت الکترونیکی دریافت می‌کنند.

بنی‌کریمی با تاکید براین موضوع که با اجرای این طرح، سهمیه سوخت مصرف کنندگان واقعی کم نشده است، افزود: روزانه حدود ۳۸۵ تن گاز مایع در فارس از طریق ۱۳ شرکت موزع و ۸۰۰ عامل مجاز توزیع می‌شود.

کد خبر: ۷۹٬۶۱۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha