۲۶ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۲:۱۷
افتتاح ۳۰۷ طرح در صنعت آب و برق
وزیر نیرو اعلام کرد

افتتاح ۳۰۷ طرح در صنعت آب و برق

اردکانیان، وزیر نیرو گفت: با احتساب طرح‌های امروز، ۳۰۷ پروژه با سرمایه گذاری ۸۱ هزار و ۲۲ میلیارد تومان در صنعت آب و برق افتتاح و پویش هر هفته_الف_ب_ایران، به پایان می‌رسد.

به گزارش بازار، رضا اردکانیان با اشاره به اینکه پویش هر هفته_الف_ب_ایران از ۲۵ فروردین سال ۹۹ آغاز شده افزود: طبق برنامه ریزی‌های انجام شده در پویش # هر هفته_الف_ب_ایران، وعده ما بهره برداری و افتتاح ۲۵۰ پروژه با سرمایه ۵۰ هزار میلیارد تومان بوده که با احساب پروژه‌های امروز، این تعداد به ۳۰۷ پروژه رسیده است.

وی گفت: در قالب پویش # هر هفته_الف_ب_ایران، تاکنون ۱۴ سد مخزنی، ۵۵ هزار و ۴۲ هکتار شبکه آبیاری زهکشی، ۱۰ پروژه آبرسانی شهری، ۹ تصفیه خانه آب، ۱۳ تصفیه فاضلاب، آبرسانی به هزار و ۳۵۰ روستا با یک میلیون جعیت، احداث ۹ نیروگاه برق، ۳۰ نیروگاه مقایس کوچک و ۲۵ نیروگاه تجدید پذیر که حاصل همه این احداث ها، تولید ۲ هزار و ۳۳۵ مگاوات برق بوده، ضمن اینکه برق رسانی به ۲۸۸ روستای دیگر نیز انجام شده است.

وزیر نیرو افزود: مهمترین بخش پویش، نه تنها طرح‌های ساخت و سازی که در این شرایط به نتیجه رساندشان کار بسیار مهمی بود، طرح‌های ساز و کاری که باید در مجموع فعالیت صنعت آب و برق بدرستی جای خود را باز می‌کردند نیز از بخش‌های مهم # هر هفته _ الف _ ب_ایران بوده است.

اردکانیان ادامه داد: بهره برداری از طرح‌های ساز و کاری سبب افزایش بهره وری، کاهش قیمت تمام شده، تسهیل خدمات رسانی به مردم و سرعت بخشیدن در اجرای طرح‌های ساخت و سازی خواهد شد.

وی گفت: تصویب طرح‌های ساز وکاری با کم آبی برای ۳۱ استان آغاز، طرح‌های گردشگری در بخش قابل توجهی از دریاچه‌های سدی بزرگ کشور، اجرای طرح برق امید، تعویض کابل‌های فرسوده با کابل‌های خود نگهدار و در کل، اجرای ۵۳ طرح از این نوع پروژه‌های ساز کاری، در پویش# هر هفته_الف_ب_ایران عملیاتی شده است.

وزیر نیرو افزود: امروز یک واحد بخار سیکل ترکیبی در مازندان به ظرفیت ۱۵۰ مگاوات، تصفیه خانه بزرگ آب گیلان، تصفیه خانه مسکن مهر و صومعه سرا، آبگیری سد نهم در استان قزوین، تست و آب اندازی تصفیه خانه فاضلاب غرب تهران و تصفیه خانه فاضلاب مسکن مهر پردیس که امروز گزارش آن به مردم و رئیس ارائه می‌شود، افتتاح خواهد شد.

اردکانیان اضافه کرد: حدود ۷۰ درصد منابع اجرایی این طرح ها، توسط بخش خصوصی و به اشکال مختلفی تامین شده است.

وزیر نیرو ادامه داد: از مقام معظم رهبری که اجازه برداشت از اعتبار صندوق توسعه ملی برای پروژه‌های آبرسانی روستایی را فرمودند و همچنین از فرمایشات ایشان که سبب ایجاد اطمینان خاطر برای بخش دولتی و مردم شده است تشکر می‌کنم.

کد خبر: ۷۹٬۵۸۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha