۲۶ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۱:۰۳
قیمت طلای جهانی افزایش یافت

قیمت طلای جهانی افزایش یافت

با کاهش سود خزانه داری و تمرکز روی جلسه فدرال رزرو، قیمت طلا کمی افزایش یافت.

به گزارش بازار به نقل از ایبنا، روز دوشنبه، با اینکه سود خزانه داری ایالات متحده از اوج های اخیر خود عقب نشینی کرد و با وجود انتظار سرمایه گذاران از نشانه های جلسه سیاست فدرال رزرو، قیمت طلا افزایش یافت.

هر اونس طلای اسپات با ۰.۲ درصد افزایش به ۱۷۲۹.۹۴ دلار رسید. معاملات آتی طلای ایالات متحده با ۰.۵ درصد رشد به ۱۷۲۹.۲۰ دلار رسید. گفته می شود که با وجود فروکش کردن سود خزانه داری، افت اخیر طلا به عنوان فرصتی برای خرید قلمداد می شود.

سوال اصلی این خواهد بود که با وجود افزایش سود اوراق در نتیجه خوش بینی به بهبود اقتصادی، بر قیمت طلا فشار وارد خواهد شد یا اگر رشد متوقف شود یا تورم افزایش یابد از طلا حمایت می شود.

سود اوراق خزانه داری ایالات متحده از اوج یک ساله اش کاهش یافت و برخی از جذابیت های طلای بدون بهره را بازیابی کرد. به گفته یک استراتژیست ارشد بازار: هر زمان که سود اوراق اوج گرفت، کف قیمت برای طلا خواهد بود. هنوز سود اوراق برای بالا رفتن ظرفیت دارد اما برای همیشه افزایش نخواهد یافت.

همچنین طلا از امضای لایحه حمایتی ۱.۹ تریلیون دلاری ایالات متحده که ترس تورمی ایجاد کرده است، حمایت شد. سرمایه گذاران در انتظار نشست دو روزه بانک فدرال رزرو  که از روز سه شنبه آغاز می شود، هستند که بر افزایش اخیر سود اوراق قرضه، ترس از افزایش تورم و چشم انداز اقتصادی تمرکز دارد.

در سایر معاملات فلزات گرانبها، هر اونس نقره با افزایش ۱.۱ درصدی به ۲۶ دلار و ۲۰ سنت رسید. پالادیوم با ۰.۴ درصد افزایش به ۲۳۸۱.۶۵ دلار رسید و پلاتین با ۰.۳ درصد افزایش به ۱۲۰۷.۹۹ دلار رسید.

کد خبر: ۷۹٬۵۵۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha