۲۶ اسفند ۱۳۹۹ - ۰۹:۵۹
چرا کرونا در مقایسه با یک سال پیش کمتر تلفات می‌دهد؟

چرا کرونا در مقایسه با یک سال پیش کمتر تلفات می‌دهد؟

موارد جدید ابتلا در اروپا در حدود ۱۹۰-۱۸۰ هزار نفر تخمین زده می شوند در حالی که تعداد قربانیان روزانۀ آن حدود ۳ هزار نفر است.

بازار؛ گروه بین الملل: واژه محدودیت ( Lockdown ) به نظر می رسد که از رادارها ناپدید شده و هیچکس در مناظرات تلویزیونی از آن استفاده نمی کند و هیچکس در روزنامه ها در مورد آن نمی نویسد.

بهتر است از  عبارتی خنثی تر یعنی مناطق قرمز محلی استفاده کرد. ایتالیا به یک منطقۀ رنگارنگ تبدیل شده است که استان ها و شهرهایش از اندیشۀ مواجهۀ مجدد با یک تدبیر محدودکننده  شدید بیم دارند. برخی افراد این تصور را دارند که نسبت به یک سال گذشته گامی به جلو برداشته ایم. به طور نظری باید چنین باشد با توجه به این که محدودیت سراسری کل کشور را به عدم فعالیت وا میداشت در حالی که تعطیلی های محلی فضایی برای نفس کشیدن به مناطق سالم تر می داد.

به طور کلی ویروس به جز در انگلیس در بیشتر نقاط اروپا  شتاب گرفته است تا جایی که دولت ها وادار شدند در آستانۀ فرارسیدن تعطیلات عید پاک تدابیر محدودکننده را تشدید نمایند.

موارد جدید در اروپا در حدود ۱۹۰-۱۸۰ هزار نفر تخمین زده می شوند در حالی که تعداد قربانیان روزانۀ آن حدود ۳ هزار نفر است. لیکن اوضاع کاملاً با وضعیت پاییز یعنی بین اکتبر و نوامبر فرق می کند. در آن زمان اوج ابتلا ۸ نوامبر با میانگین هفتگی ۳۸۳.۷۳ مورد در هر یک میلیون نفر مواجه بودیم. در حال حاضر به گفتۀ کارشناسان این میزان به طور میانگین ۲۰۰ هزار نفر در هر یک میلیون نفر است.

آماری که بیشتر مورد توجه است به تعداد فوتی ها مربوط می گردد. امروز تعداد فوتی ها کمتر از ماه های قبل است. چنانچه نگاهی به اوضاع هر یک از کشورها بیندازیم متوجه کاهش تعداد روزانۀ آمار فوتی ها هستیم. چنانچه در بهار گذشته این میزان در ایتالیا ۱۴ درصد بود امسال به کمتر از ۴ درصد رسیده است.

پرسشی که به طور خودجوش مطرح می گردد این است که با توجه به اینکه در اروپا میزان مرگ و میر به نظر کاهش یافته است، چرا ساختارهای بیمارستانی را گسترش ندهیم تا بتوانیم تعداد بیشتری از افراد مبتلا به ویروس کرونا را که نیاز به بستری شدن در بیمارستان دارند پوشش داده و مانع سرایت های جدید شویم؟

در ضمن باید تأثیر واکسن ها را دستکم در کشورهایی که تعداد قابل توجهی از آن را توزیع نمودند در نظر بگیریم. در نهایت نباید ضعیف شدن خود عامل بیماری زا را نادیده بگیریم.

کد خبر: ۷۹٬۵۲۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha