۲۵ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۷:۱۶
قانون نظام مهندسی ساختمان اصلاح می‌شود
عضو کمیسیون عمران مجلس:

قانون نظام مهندسی ساختمان اصلاح می‌شود

بدری، عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی گفت: با نهایی شدن جزئیات طرح اصلاح قانون نظام مهندسی ساختمان این طرح در صحن علنی بررسی خواهد شد.

به گزارش بازار، صدیف بدری افزود: در این زمینه طرحی تهیه شده که کلیات آن اخیراً در کمیسیون عمران به تصویب رسید.

وی تصریح کرد: قانون نظام مهندسی ساختمان در سال ۱۳۷۴ در کشور مصوب و اجرایی شد، در این حال نیاز به اصلاحاتی داشت.

بدری همچنین گفت: با نهایی شدن جزئیات طرح اصلاح قانون نظام مهندسی ساختمان در کشور پس از تعطیلات سال جدید این طرح در صحن علنی در نوبت بررسی قرار خواهد گرفت.

عضو کمیسیون عمران مجلس افزود: ‌در این طرح سعی شده که کیفیت طراحی و ساخت و ساز در کشور ارتقاء یابد و در این زمینه از نظرات کارشناسان مختلف استفاده شده است.

 بدری با اشاره به افزایش قیمت مصالح ساختمانی در کشور علت آن را سوء مدیریت و نبود نظارت در این بخش عنوان کرد و گفت: ‌در این زمینه کمیسیون عمران جلسات مختلفی را با وزیر صمت و همچنین مسئولان ذیربط برگزار کرده و بر حل این مشکل تاکید کرده است.

وی افزود: با توجه به حجم تولیدات کشور در زمینه مصالح ساختمانی؛ متاسفانه نظارت کافی بر قیمت گذاری و عرضه این محصولات در بازار نیست.

به گفته آقای بدری ۳۰ درصد تولیدات ساختمانی در کشور در بورس ارائه می‌شود و ۷۰ درصد باقی خارج از بورس پس از کشف قیمت به دست مصرف کننده می‌رسد که باید در این زمینه موضوع صادرات را هم در نظر گرفت.

کد خبر: ۷۹٬۴۵۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha