۲۵ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۸:۵۷
۹۹ نفر از کارمندان دولت بالای ۳۰ میلیون تومان حقوق می‌گیرند
تحلیلگر بودجه:

۹۹ نفر از کارمندان دولت بالای ۳۰ میلیون تومان حقوق می‌گیرند

قلی‌زاده، تحلیلگر بودجه گفت: طبق آمارهای موجود، ۲۵.۹ دهم درصد کارکنان دولت از متوسط حقوق ۲ میلیون و ۸۲۰ هزار تومان برخوردارند، نیم درصد کارمندان دولت بالای ۱۸ میلیون و ۹۹ نفر هم حقوق ۳۲ میلیون تومانی می‌گیرند.

به گزارش بازار، همت قلی‌زاده، کارشناس و تحلیلگر بودجه گفت: لایحه بودجه ۱۴۰۰ در موعد مقرر قانونی و بودجه شرکتهای دولتی نیز حتی یک ماه زودتر از موعد مقرر قانونی به مجلس تحویل داده شد و بعد از یک ماه بررسی در کمیسیون تلفیق، مجددا به دولت برگشت و دولت هم با اعمال نظرات بودجه را به صحن علنی بازگرداند و نهایتاً بودجه تصویب شد.

وی با بیان اینکه شورای نگهبان ایراداتی به لایحه بودجه گرفته گفت: مجلس هم اکنون درصدد رفع مشکلات لایحه تصویب شده بودجه ۱۴۰۰ است.

این تحلیلگر بودجه با اشاره به افزایش ۶.۵ درصدی بودجه عمومی و افزایش ۱.۷ دهم درصدی بودجه شرکت‌های دولتی در مجلس گفت: کل بودجه در مجلس ۲ درصد افزایش پیدا کرد اما اینکه بودجه تا چه اندازه راهگشای اقتصاد سال بعد باشد بستگی به خود بودجه و محیط کلان اقتصاد در سال آینده دارد.

وی با ترسیم وضعیت کلان اقتصاد ایران بیان کرد: رشد تولید ناخالص داخلی (نرخ رشد اقتصادی) طی ۹ ماه اخیر منفی ۱.۲ دهم درصد و نرخ تورم نقطه‌ای نیز ۴۷.۷ دهم درصد گزارش شده که این نشانه رکود عمیق در اقتصاد است.

قلی‌زاده با بیان اینکه ارتباط بودجه با مباحث توسعه‌ای دچار گسست شده گفت: بودجه همیشه با اهداف و عناوین مثبت تهیه می‌شود اما تنگناهای درآمدی ناشی از تحریم به ویژه در حوزه نفت، مالیات و رکود اقتصادی تأثیر خودش را بر درآمد مردم گذاشته است.

وی با بیان اینکه تغییرات خوبی در لایحه بودجه دولت انجام شده گفت: یکی از اقدامات بسیار مهم که تا به حال هم انجام نشده بود، انتشار بهای تمام شده انواع خدمات دولت در بودجه پیوست شماره سه شرکت‌های دولتی است.

تحلیلگر بودجه با اذعان به اینکه عملاً تغییرات ساختاری در لایحه بودجه ۹۹ صورت نگرفته گفت: صرفاً پیشنهاداتی برای اصلاح ساختار بودجه شرکتهای دولتی در تبصره‌های نهایی بودجه درج شده که مواردی از آن هم خوب است اما جامع نیست.

وی یادآورشد: منتقدین دولت می‌گفتند دولت کسری بودجه خود را به آینده حواله کرده بود یا اینکه از روی ناچاری دولتهای آتی را بدهکار کرده اما مجلس چه اقدامی کرد؟ مجلس با کاهش آن‌ها نه تنها راهکارهای جدیدی پیدا نکرد بلکه در این شرایط سخت اقتصادی تمام بارش را بر دوش مردم گذاشت.

قلی‌زاده اظهار کرد: طبق آمارهای موجود، ۲۵.۹ دهم درصد کارکنان دولت از متوسط حقوق ۲ میلیون و ۸۲۰ هزار تومان برخوردارند و نیم درصد کارمندان دولت بالای ۱۸ میلیون و ۹۹ نفر هم حقوق ۳۲ میلیون تومان می‌گیرند.

کد خبر: ۷۹٬۴۳۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha