۲۵ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۲:۴۵
ماهنامه صنعت حمل و نقل در آستانه چهل سالگی!

ماهنامه صنعت حمل و نقل در آستانه چهل سالگی!

سیصد و هشتادو یکمین شماره از ماهنامه «صنعت حمل و نقل" به مدیرمسئولی قربانعلی ذرقانی و سردبیری همایون ذرقانی در آستانه چهل سالگی انتشار این نشریه، چالش‌های حمل و نقل ریلی در ترانزیت منطقه‌ای را مورد بررسی قرار داده است.

بازار، گروه راه و شهرسازی: ماهنامه صنعت حمل و نقل در طول عمر چهل ساله خود به موضوعات مهمی در حوزه حمل و نقل، تجارت بین‌الملل، آموزش، پژوهش، اقتصاد و گردشگری پرداخته و در این زمینه نشست های تخصصی زیادی را برگزار کرده است.

تاریخچه ماهنامه صنعت حمل و نقل

علی ذرقانی متولد 1329 در استان همدان منتقد، پژوهشگر، روزنامه نگار و مدیر مسوول ماهنامه صنعت حمل و نقل است.

وی از اواسط دهه چهل همکاری خود را با روزنامه ها، نشریات هفتگی و ماهنامه ها از جمله مجله هفتگی تهران اکونومیست شروع کرد و از اوائل دهه پنجاه مسئولیت تحریریه این مجله اقتصادی را بر عهده می گیرد.

 در سال 1354 به دلیل انتشار مطلبی به مناسبت سوم شهریور، روز حمله متفقین به ایران در سال 1320 که همزمان مصادف با سوم اسفند 1299 سالگرد کودتای رضاخان بود دستگیر و بعد از هفته ها بازجویی در کمیته مشترک تا اواخر همین سال  ممنوع القلم و ممنوع الفعالیت می شود.

از ابتدای سال 1355 در روزنامه سراسری آیندگان مشغول به کار می شود که پس از تعطیلی این روزنامه در 16 مردادماه 1358 به همراه 13 تن دیگر از اعضای تحریریه این روزنامه دستگیر و به زندان می افتد. 

پس از آزادی از زندان در سال 1360 نسبت به انتشار ماهنامه صنعت حمل و نقل اقدام می کند و از شماره هفت این نشریه به بعد از همکاران سابق خود در روزنامه آیندگان چون شادروان فیروز گوران، جهانبخش نورایی، شادروان دکتر فریبرز رئیس دانا، عمید نائینی، هوشنگ گلمکانی، مسعود مهاجر، محمد مهدی فخری زاده و زنده یادان احمد کریمی و مسعود مهرابی دعوت به همکاری می کند. ماهنامه صنعت حمل و نقل ابتدا به صورت تک مجوزی تا سال 1368 به مدت ۸ سال انتشار پیدا کرده و از این سال به بعد با اخذ مجوز رسمی از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تاکنون به طور مرتب منتشر می شود.

در طول چهل سال گذشته اساتیدی چون محمد قائد، شادروان مهدی سحابی، مسعود بهنود، سیروس علی نژاد، نصراله کسرائیان، عباس مخبر، ابراهیم حقیقی، بهروز غروی، علی اکبر عادلی، محمدرضا کامیاب، مرحوم کاپیتان محمدرضا روشندلی، همایون ذرقانی، عرفان لاجوردی، عباس حاج ابراهیمی، توکا نیستانی، کاوه باسمنجی و بسیاری دیگر از روزنامه نگاران و کارشناسان بخش های مختلف کسب و کار کشور در ماندگاری، تولید محتوا و تقویت مباحث ماهنامه صنعت حمل و نقل به تناوب و یا تداوم آن نقش آفرینی کرده اند.

کد خبر: ۷۹٬۴۱۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha