۲۵ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۰:۵۶
میانگین اجرای طرح هادی روستایی در زنجان ۵۷.۲ درصد است
مدیرکل بنیاد مسکن زنجان:

میانگین اجرای طرح هادی روستایی در زنجان ۵۷.۲ درصد است

زنجان- خواجه‌ای، مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی زنجان با بیان اینکه میانگین اجرای طرح هادی روستایی در استان ۵۷.۲ درصد است، گفت: زنجان در این زمینه بالاتر از میانگین کشوری قرار دارد.

رضا خواجه‌ای در گفتگو با خبرنگار بازار با بیان اینکه اجرا و بازنگری صحیح طرح هادی، سبب توسعه روستاها و جلوگیری از مهاجرت روستاییان به شهر می‌شود،گفت: در حال حاضر طرح هادی ۱۹۰ روستای استان نیازمند بازنگری است. 

وی اظهار کرد: در صورت تامین اعتبارات، بنیاد مسکن استان آمادگی لازم را برای تهیه، اجرا و بازنگری طرح هادی تمامی روستاهای استان را دارد.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی زنجان گفت: همه ساله بازنگری طرح هادی روستایی از محل اعتبارات ملی و تملک دارایی‌ها در دستور کار این بنیاد قرار می‌گیرد.

خواجه ای تاکید کرد: این طرح‌ها در زمینه بهسازی معابر روستایی، بازگشایی، برداشت موانع، زیرسازی، آسفالت، جدول گذاری، سنگ فرش، میدان سازی، فضای سبز، احداث پارک، پیاده روسازی و ساخت کانال هدایت سیلاب است.

وی افزود: یشنهادات طرح هادی قبلی روستا در ابعاد محیطی، جمعیتی، اجتماعی و اقتصادی و میزان تحقق پذیری آنها نیز در بازنگری جدید باید بررسی، تحلیل و تایید می شود.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی زنجان مبلغ اعتبار مصوب جهت تهیه طرح هادی و بازنگری در سال جاری از منابع ملی ۵,۱۸۳ میلیون ریال برای ۱۶ روستا اعلام کرد.

خواجه‌ای تعداد اجرای طرح هادی در روستاهای بالای ۲۰ خانوار در زنجان را ۴۰۹ روستا اعلام کرد و گفت: میانگین اجرای طرح هادی روستایی در استان ۵۷.۲ درصد و در سطح کشور ۴۶.۲ است که در این زمینه زنجان بالاتر از میانگین کشوری قرار دارد.

کد خبر: ۷۹٬۳۶۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha