۲۵ اسفند ۱۳۹۹ - ۰۸:۳۵
خط تولید نساجی و چوب و کاغذ مازندران راه‌اندازی می‌شود
رئیس قوه قضاییه:

خط تولید نساجی و چوب و کاغذ مازندران راه‌اندازی می‌شود

ساری- رئیس قوه قضاییه بر لزوم راه‌اندازی خط تولید در کارخانه‌های نساجی و صنایع چوب و کاغذ مازندران تأکید کرد و گفت: ‏ایران قوی نیازمند تولیدات قوی است‎.‎

به گزارش خبرنگار بازار، حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید ابراهیم رئیسی بامداد دوشنبه در پایان سفر یک‌روزه به مازندران در نشست خبری با اشاره به در نظر گرفتن ۱۵۰ میلیارد تومان برای رفع مسائل ضروری و نیازمندی‌های حوزه قضایی مازندران یادآور شد: این اعتبار در بخش‌های مختلف قضایی تخصیص داده می‌شود.

وی به موضوع تغییر کاربری‌های اراضی و تعرضات به منابع طبیعی و جنگل در استان مازندران نیز اشاره و ایجاد مجتمع رسیدگی به تخلفات و تعارضات جنگل و منابع طبیعی و دریا را ضروری دانست و گفت: این مجتمع متمرکز برای رسیدگی به پرونده‌های مرتبط تشکیل می‌شود.

حجت‌الاسلام رئیسی با اظهار اینکه سطح اراضی وقفی در مازندران زیاد است و اختلافاتی بین سازمان‌های نظیر اوقاف و منابع طبیعی وجود دارد، تشکیل کارگروهی متشکل از اوقاف و منابع طبیعی و دستگاه‌های مرتبط زیر نظر معاون اول قوه قضاییه را ازجمله رهاوردهای این سفر بیان کرد.

رئیس قوه قضاییه بابیان اینکه موضوع وقف جنگل‌های آق مشهد ساری موردتردید قرارگرفته است، ادامه داد: گروه‌های کارشناسی و قضات درباره این پرونده اعلام نظرکرده‌اند و این مسئله در دیوان عالی در دست بررسی است.

وی با تأکید بااینکه جنگل، دریا و رودخانه را نمی‌توان وقف کرد، یادآور شد: با تشکیل کارگروه باید بحث وقفیت و مالکیت موردتوجه و بررسی دقیق و کارشناسی قرار گیرد.

حجت‌الاسلام رئیسی بر ضرورت رونق تولید و احیای کارخانه‌هایی ازجمله نساجی مازندران تأکید کرد و گفت: قرار بود مالک کارخانه نساجی نسبت به فعال کردن و ایجاد دو هزار شغل اقدام کند که نکرد و روزبه‌روز وضعیت کارخانه بدتر و سرانجام تعطیل شد.

رئیس قوه قضاییه با عنوان اینکه قرار شد ظرف مدت دو ماه ونیم وضعیت مالکیت کارخانه در هیئت داوری و قضایی بررسی و رسیدگی شود، بر لزوم راه‌اندازی خط تولید کارخانه نساجی مازندران تأکید کرد و گفت: تا شش ماه آینده باید خط تولید آن راه‌اندازی شود.

وی کارخانه چوب و کاغذ را از مصادیق جهش تولید بیان کرد و گفت: در سال جهش تولید باید به تولید توجه خاص شود و اکنون سرمایه‌های عظیم موجود در این کارخانه معطل‌مانده درحالی‌که با تأمین مواد اولیه، کارخانه قادر به تولید ۹۰ هزار تن محصول است و می‌تواند از واردات بی‌رویه کاغذ جلوگیری کند.

کد خبر: ۷۹٬۳۱۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha